Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Mooie groentjes! Nette staat nog zo te zien. :ok_hand:

1 like

De Slava is ook net een Granny Smith. Ben ik ook stiekem wel een klein beetje jaloers op.

2 likes

Leuke horloges! Die met de Olympische ringen is lekker toepasselijk momenteel.

3 likes

De betreffende verkoper heeft ook leuke banden te koop…

https://www.etsy.com/nl/listing/1412659686/roestvrijstalen-armband-merkhorloge

1 like

Zeker waar. Maar groen, want zomerspelen. :wink:

Nee leuk horloge, en beter dan oorlogsherdenkingen. :+1:

2 likes

Ahhh, treinen. Heb ik een zwak voor, althans, voor het maken van treinreizen.

Mijn enig Oost-Europees treinhorloge is onderstaande. Uitgebracht door de Moldavische overheid ter ere van het 125-jarig bestaan van de spoorlijn Tiraspol (ligt nu in het in 1990-1992 afgescheiden pro-Russische Transnistrië) - Chișinău (de hoofdstad van Moldavië), iets wat ook als de start van de Moldavische spoorwegmaatschappij beschouwd wordt.

De Moldavische spoorwegmaatschappij MŽD was tot 1991 onderdeel van de Sovietrussische SŽD. Na de onafhankelijkheid werd de CFM (Calea Ferată din Moldova) opgericht. Belangrijk ‘detail’, de naam is in het Roemeens geschreven, want Moldavisch is feitelijk hetzelfde als Roemeens.

Omdat in deze periode een beperkte oorlog gaande was met Transnistrië, dat zich van Moldavië wilde afscheiden, kan het horloge eigenlijk ook als propaganda gezien worden.

Sorry Jan, ook dit soort onschuldig lijkende horloges raken soms gewelds-ellende :face_with_diagonal_mouth:

Het uurwerk is de Luch 1801.1

15 likes

Geen probleem Charles,
je ontkomt komt er nooit helemaal aan. Ik denk aan mijn Desert Shield en Sturmanskie’s.
Ja prachtig die treinreizen. Een paar trips naar Italie, Wenen en Praag gemaakt. Met nachtreinen. Soms comfortabel soms wat minder. :wink:
Naar Italië was met de motor mee. Die sliep tussen de auto’s. :grin:

4 likes

Even off topic

Vier jaar geleden vier weken met de trein door heel Italie gereist. Schitterend!!
Opvallend: alles kon digitaal geregeld worden, maar het ticket moest toch uitgeprint getoond kunnen worden. En verder liepen alle treinen tot in elke uithoek en ook nog op tijd!

Op de terugreis leerden we weer onze eigen situatie kennen: de afstand Düsseldorf - Venlo - Nijmegen is 115 km en met de trein (inclusief overstaptijden) in 2,5 uur te doen. Door uitval, vertraging en een mislukte omleiding via Oberhausen duurde het bijna 8,5 uur voor we in Nijmegen uitstapten :scream:

4 likes

Nog even opgezocht…

Aan te bevelen, een interrail-kaart (tweemaal per jaar met fikse korting te verkrijgen) en gaan maar.

3 likes

En weer een beetje ontopic.

2ee331f046c16e2eaa81582ccfc7b6b892f0f9e6_1_465x500|nullxnull

De prachtige creatie en foto van @GiveMeYourDough ! :+1:

Ik hoop dat het ok is deze weer eens te promoten. :grin:

15 likes

Eens, de laatste tijd gaat het wat te vaak Off-Topic en daar ben ik medeverantwoordelijk voor. Ik ga het weer goed ontopic houden.
Anders hebben we Gerard57 (of zoiets) voor niets de laan uit gestuurd (al was hij wel de Off-Topic koning moet ik eerlijk zeggen).

2 likes

Haha dat mag altijd. Ik blijf hem zelf ook tof vinden.

4 likes

Misschien moeten we een “Ouwe Keuvelaers”-topic openen in Off-Topic. :laughing:

5 likes

Ik heb van het weekend mijn eigen PWA gebouwd om mijn collectie bij te houden, vandaag de Poljot om :sunglasses:

10 likes

Prins Willem-Alexander?

2 likes

Poljot, Wostok Amphibian.

4 likes

Schijnt veranderd te zijn in een klomp roest, zo staat mij bij.

Maar een fraaie Amphibia, ook een 100 case zo te zien. En volgens mij helemaal een mod :grin:

4 likes

Valt best mee. :wink:

Geen “echte” roest meen ik me te herinneren, maar knappe mod.

Klopt!

9 likes

Jawel, hij heeft hem roodgloeiend gestookt en daardoor is het gaan roesten.

4 likes

Echt? :thinking:

3 likes