Ook dat maar ik zie er eigelijk van alles wel in, maargoed ik ben persoonlijk een sucker voor sporthorloge’s en zeker met dauphine wijzers. Leuk ding ik zeg dibs al gaat er geloof ik in huize Mozaiek weinig de deur uit.
Volgens mij een model explorer kast? Zit er wel een Russisch uurwerk in?
Lelijke foto, sorry, maar even om te vertellen dat deze na twee dagen om de pols nu ongeveer 6 seconden achterloopt — niet verkeerd toch voor een Rus van een jaar of veertig oud?
Kan dat afregelen bij alle modellen of alleen die waar jij de foto’s van hebt geplaatst?
Geen idee. Ik heb zelf de Chn 54 en 55 gekocht. Met beide iets andere functies. Maar beide modellen bleken, na vertalen van de manual een correctiefactor functie te hebben.
Die factor invoeren ging bij beide ongeveer het zelfde te gaan maar wel met kleine verschillen.
Er zijn ook eenvoudiger modellen met bijvoorbeeld 3 pushers. Of modellen die meer op muziekjes gericht zijn.
Ik verwacht wel dat die ook zo’n correctiefactor mogelijkheid hebben.
Zo ziet dat er uit voor de 55.
Bij de 54 stond er ook een foutje in de manual dus zelf een notitie voor gemaakt
K3 is pusher links onder. K1 rechts boven. Beide heb je nodig bij de digital stroke setting zoals ze dat zo mooi noemen. Had er wel lol in toen ik het door had. ![]()
Wel gaaf. Ik las ergens dat dit is zodat de drager het horloge kan aanpassen aan veranderende temperatuur(extremen). Geen idee of dat klopt, maar het was sowieso z’n tijd wel vooruit denk ik.