Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Mooie aanwinsten heren! @Sieb en @sq100. Een fraaie re isseu Vostok.

En een opmerkelijk frisse Strela! Die witte tachymeter schaal bezel steekt ook mooi af bij de zwarte dial.
Zeker geslaagd zo op de pols. :ok_hand:

(Ik had eerst wat twijfel aangezien hij nogal afweek van de meer traditionele Strela modellen.)

1 like

Loopt lekker dat donor uurwerk @DirkT!

20 likes

:ok_hand:

1 like

Heb er leuke dingen gekocht. Vooral leuke prijzen omdat veel mensen daar niet echt hun huiswerk doen.

Deze voor 40 euro. Met nieuwe batterij. Is best leuk

13 likes

Aangezien ik TL-3 ben: Zijn er hier nog mensen die nog metalen Vostok banden hebben liggen? 18mm aanzet.

4 likes

Allereerst de felicitaties voor @Sieb en @sq100 voor hun prachtige uurwerken, en voor @Sander64 voor het behalen van trustlevel3

5 likes

Rete strak zou ik zeggen. :+1:

1 like

Vostok Amphibia 020 met een heerlijke spider dial, sunburst, rode ster en St. Joris lint, onderaan staat 3AKA3 MO CCCP, dus gemaakt in opdracht van het ministerie van defensie, schitterende vanille verkleurde lume op wijzerplaat en wijzers.

Op de platte caseback, want een handopwinder en daarme heel comfy dragend, het Sovjet kwaliteitsstempel, blijkbaar voldeed Vostok die jaren aan allerhande eisen in het kader van ongetwijfeld een vijfjarenplan.

Het horloge is gemaakt ter gelegenheid van 40 jaar Overwinningsdag, gek genoeg vierden de Sovjets die zelden met een grote parade, dit was pas de derde keer (na 1945 en 1965) deze keer wel, een grote militaire parade in Moskou mèt deelname van veteranen omdat dat realistisch het laatste lustrum zou zijn waarbij grote hoeveelheden veteranen aanwezig zouden kunnen zijn!

Binnenin tikt trouwens het zeldzame Vostok SU 2234 handopwinder uurwerk met hacking functie. Superblij dat @vouwfietser dit tot leven heeft weten te wekken, onderdelen zijn lastig te vinden.

21 likes

Iedereen een mooie Vostok vrijdag toegewenst,

17 likes

Fijne Vostok vrijdag gewenst allemaal.
Vanwege het mooie weer van de laatste paar dagen vandaag in zomers geel.

19 likes

Zeker, nieuw of met patina?

2 likes

Ik ben op zoek naar een originele Slava band, metaal natuurlijk.18 mm. Iemand tips waar te zoeken?

1 like

Tijd voor wissel naar de traditionele blauwe scuba.
Mooie vostok vrijdag mensen!

19 likes

Fijne Vostok vrijdag.

19 likes

Fijne Vostok vrijdag!

18 likes

Fijne vrijdag gewenst, ook zonder Vostok :smile:

18 likes

Fijne Vostok Vrijdag allemaal!

19 likes

Fijne Vostok vrijdag mensen.
De datum ging me te ver vandaag