Eens, bovendien zijn ze gewoon erg leuk. Maar het toch wel fijn als je rondloopt met een horloge dat +/- 20 seconde per dag loopt en dat ook een beetje consequent doet.
Ik denk dat het de ideale horloges zijn, als je ze ook kan servicen ![]()
Ben maar blij, van die automaten is heel vaak ( bijna altijd) de rotor as versleten.
Ik heb een flink aantal Slava’s, ook automaten maar de meeste heb ik omgebouwd naar handopwinders omdat de automaten niet goed meer waren.
Door iemand hier gekocht? Ben altijd benieuwd ![]()
https://www.horlogeforum.nl/t/vostok-amphibia-120847-watch/596694
Ahh kijk dankjewel, dus alleen een NOS automaat zou interessant zijn. Maar denk dat ik in dit geval opzoek ga naar een nieuwe blauwe wijzerplaat ivm de “vlek” op 9 uur
Dan ga je het waarschijnlijk vanzelf zien.
Ik was het in ieder geval niet.
Ik ook niet al vond ik het een leuk zomer/strand horloge.
Loopt ie goed? Op de Timegrapher app…
Weet ik niet. Moet ik even vragen. En mocht ie goed lopen, is het dan wat?
Edit: Ben er al weg. Als ik t koop, dan ligt het er weer ![]()
Kan toch niemand een zinnig woord over zeggen Sander.
Als hij jou dat geld waard is, is het interessant.
Zo niet is het te duur.
Who cares wat anderen daarvan vinden.
Zo werkt verzamelen vaak dus. Heel wijs. ![]()
Als het een prutding is, dan moet ik t niet. Heeft niets te maken met wat anderen ervan vinden ![]()
Ik hoop het wel, op een horlogeforum.
Zo oppervlakkig lijkt die wel netjes. En zijn in principe heel degelijk.
Maar persoonlijk heb ik weinig met zakhorloges. Is wel handig om voor jezelf wat grenzen te stellen. ![]()
Die Molnija uurwerken zijn niet slecht. Maar je moet wel weten of ie loopt. Veel van die uurwerken hebben geen schokbescherming dus als ie toevallig ooit een keer gevallen is dan is de kans aanwezig dat de balans as gebroken is. Verder een mooi zakhorloge.
Ik heb zelf ook exact dezelfde.
Hij liep prima.
Dan kun je hem gerust kopen als het je aanstaat. Zoals gezegd, het zijn geen slechte uurwerken.
Ze zijn gebaseerd op een oud Cortebert uurwerk die deze vroeger ook aan Rolex leverde.
Oke, bedankt.
Ik denk er nog wel even over na
ik was vooral benieuwd of de prijs een beetje redelijk is.
Zakhorloges zijn algemeen weinig waard omdat ze niet gewild zijn. Alleen vol gouden zijn de goudprijs waard. Kortom, als jij het er voor over hebt en met een zakhorloge wilt lopen…