Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Het uurwerk zag er wel netjes uit. Maar voor 35 euro, mwah, nee. Dan liever een keer een opknapper die ik zelf kan servicen. Is wat toegankelijker dan een horloge uit elkaar halen.

1 like

Kan… Maar dan ook weer onderdelen nodig waarschijnlijk.
Leuk om te doen misschien, maar goedkoper dan 35 euro lijkt mij twijfelachtig.
Keuzes…

2 likes

Ik zal maar is commentaar te vragen voor ik iets heb besteld.
Zelf had ik wel min of meer besloten dat het de Strela Chronograph Officer 38mm gaat worden omdat de geheel guilloche wijzerplaat mij doet smelten.
De Officer 42mm kan ook maar minder guilloche en met datum, waar ik niet echt op zit te wachten, afleesbaarheid van de chrono seconde wijzer is weer wel beter dan de 38mm.
De Chronograph 42mm Tribute is wel de mooiste maar de latijnse tekst legt het af op de guilloche en cyrilliche tekst.

Maak ik hier de juiste keuze of zijn er meer overwegingen waar ik rekening mee moet/ kan houden?

Bij voorbaat dank voor jullie inbreng!

5 likes

Mijn mening? Deze. 38mm is een fantastisch formaat.

6 likes

Zeer goede keuze. :+1:
Die 42 mm is m.i. te breed bij dit klassieke uurwerk. Namelijk de sub dials houden dezelfde afstand. Bij een groter horloge krijg je dus meer rand buiten om. Kwam een beetje door de trend naar grotere horloges.
Ik vind dat minder mooi kwa verhouding.
Dan zou je een uurwerk moeten hebben wat daar voor ontworpen is.

Ook datum loos vind ik beter passen bij deze reisseu. Het voorbeeld had ook geen datum.

Ik had hem nog met datum. Nu bij Dirk. :grin:
Prachtige opgelegde cijfers!
Klassieke pushers.

7 likes

Ik vind al deze horloges mooier dan bijvoorbeeld een Breitling Navitimer.

2 likes

Dank!
Ik kom nog maar net kijken en weet niet waar reisseu’s op gebaseerd zijn.
Deze pushers ipv die grote ronde knoppen maakte het ook dat ik deze Chrono’s op zeker gaat dragen.

2 likes

De navitimer vind ik te druk, dat heb ik ook bij de Poljot Blue Angels.
Als het je smaak is zijn het beide wel kunstwerken.

2 likes

Google maar eens op Poljot Strela 3017. Met een prachtig Column Wheel uurwerk. Op YouTube is diverse aardige info te vinden. Ik meen trouwens dat Bas een 3017 heeft. Maar daar zijn ook weer diverse uitvoeringen van.

3 likes

De originele Strela 3017 is met 38mm perfect in balans. Ik denk dat de 42mm variant ook uit balans is.

14 likes

O ja,
Mark heeft ook een fraaie 3017!

1 like

Op deze site (maar misschien ken je die al) staat veel over de historie van de reissue’s. Maar de 38mm is Een gemiddeld genomen een hele mooie maat en komt wat betreft de verhouding het mooist overeen met de 3133. Gelukkig is de datum venster dusdanig klein dat het in de wp niet nadrukkelijk opvalt mocht je onverhoopt toch tegen een exemplaar aanlopen met datum. Ik ben heel enthousiast over het ontwerp en in de top drie van mijn favoriete.

4 likes

Misschien ooit doorheen gescrolled, maar nu de link opgeslagen en ga het is goed bestuderen.

Dank alle kenners! Het gaat niet meer lang duren voor de: Officer 38mm in bestelling is.

4 likes

Dit horloge heb ik een jaar of 3 geleden gekocht complete set 38mm .

13 likes

Dat is bij een boel het geval. De meeste hebben het 3602 uurwerk, zonder schokbescherming. Wat je wilt is de 3603, die dat wel heeft — maar veel moeilijker te vinden is.

Heel mooi !! :ok_hand:

1 like

Geen horloge, maar Vostok sokken.

10 likes

Vrijdag meteen aan in de disko! :+1:

2 likes

Heuse Vostsokken!

5 likes

Dat was toch in de jaren 70? :thinking:

3 likes