Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

En dan is die rotorschroef nog groot :crazy_face:

Een duikbootje in de avondwissel:

15 likes

Pas op hoor, er zitten hier ook Rolex bezitters :wink: Sommigen hebben een mooie AK en kopen een Russische kwarts erbij :joy:

5 likes

Je hebt Rolex liefhebbers, en je hebt mensen die een Rolex hebben omdat ze de omgeving dan kunnen laten zien dat ze een Rolex hebben.

Je weet wel over welke groep ik het heb :smiley:

Had een tijd geleden nog een discussie met iemand in de dm. Ik eindigde met: veel plezier met je Rolex.

De reactie die ik terugkreeg? “RolexEN”

zucht :wink:

3 likes

Iedere gek zn gebrek :rofl:

3 likes

47? :stuck_out_tongue:

3 likes

Er is geen mooiere manier om duidelijk te maken dat de status die voor sommigen aan het merk met het kroontje hangt je zwaar aan de bruine ster kan roesten.
Ik ben die quartz op gaan halen met deze Hanowa om.
Dan is het verschil al groot genoeg.

10 likes

Fijne Wostok Woensdag

De Tereshkova is onderweg voor een beurtje.

5 likes

Mijn duurste horloge is een Omega uit 1969 en die draag ik zeker niet voor de status maar als je 'm naast een heleboel andere van mijn mooie horloges legt (Tissot, FC) dan is hij objectief gewoon de mooiste in alle details. En dan loopt ie ook nog eens als een zonnetje sinds 1969 met slechts 2 service beurten en vele jaren intensief gebruik door de vorige eigenaar als machinist op de grote vaart. Het is gewoon topkwaliteit.

5 likes

Aanvankelijk wilde de Sovjets submariners voor hun duikers. Dit bleek ook toen al te duur uit te vallen. Dus kom, dachten de Russen, dan bouwen we er zelf eentje, en zo geschiede. In 1963 verscheen de eerste Boctok Amphibia met een volgens experts betere waterdichte behuizingsconstructie dan de submariner. Dus de sub en de amphibia staan dichter bij elkaar dan menigeen weet. Zo, dan weet je dit ook weer :nerd_face:

7 likes

De constructie van de Vostok’s met het achterdeksel dat niet schuurt over het rubber binnenin is geniaal.

4 likes

Techniek uit de Russische ruimtevaart. Simpel, praktisch en geniaal tegelijk.

2 likes

Daarover gesproken, leuk voor hier, en toch ook passend bij het thema.

2 likes

Ook hieruit blijkt weer dat het regime altijd contraproductief is geweest en dit is het tot op de dag van vandaag nog steeds helaas.

3 likes

Gaat dat altijd zo? Probeer je niets te kopen, komen er allemaal dingen voorbij die je niet kunt laten liggen. Zo ook deze stalen Poljot met Cyrillisch schrift, die had ik nog niet.

5RE7dVOk2AGhlkWefmK1V0hYVhP5uwHV

FnE8gu3aAJ6Ez6iSiUbMYtRrjxnst0vI

15 likes

Hoe is de technische staat?

Hij heeft een service nodig, maar daar was de prijs ook naar, zeker netjes voor een stalen variant.

4 likes

Snap ik.
Die moet je hebben. De meesten hadden gewoon schrift.

Opmerkelijk, jij hebt een (fraai) Sturmanskie achterdeksel zie ik.

Die van mij een standaard “civiel” glad achterdeksel.

Welkom bij de club. :wink:

10 likes

Ik moet eerst de opknapla wat verder leeg maken voordat ik van mezelf weer wat mag kopen, maar eh… is dit iets voor een van jullie?

https://www.vinted.nl/items/8306274358-montre-mecanique-cardi

6 likes

Nee, bij mij niet. Er komt genoeg lekkers voorbij in het blauw maar ik heb nu al horloges die nauwelijks aan bod komen om te dragen. Je hebt niks aan een verzameling van tientallen horloges die alleen maar in de kast liggen.

Het merk zegt me niets maar het is wel een geinige vorm kast.

Ze hebben wel flink de band gemolesteerd…