Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Mooi weer vandaag. Paard heeft er weer zin in!

Fijne Vostok vrijdag mensen!

16 likes

Fijne Vostok vrijdag.

18 likes

Fijne Boctok vrijdag.

18 likes

Zooo.! Kijk dat is nog eens een bezel! :+1:

Mooie Scuba dial ook, deze zie je niet vaak. :ok_hand:

3 likes

Heel bijzonder, eerste keer dat ik hem zie😍

1 like

Als ik het goed heb, wordt dit mijn derde keer dat ik met tekst op een horloge reageer.
Maar eerlijk gezegd, Dirk, dit is dan ook wel een echte klapper :star_struck:

Los daarvan, iedereen een fijne Vostok-vrijdag :sun_with_face:

18 likes

Het zal geen verassing zijn:

Fijne Vostok Vrijdag allemaal!

18 likes

Fijne Vostok vrijdag! :sunny:

15 likes

Ik heb precies deze incoming. Kan niet wachten. Waarschijnlijk zijn de wijzers wel aan vervanging toe. Wie heeft daar tips over? Waar zou ik ze kunnen vinden en zou ik dat zelf kunnen?

2 likes

Er waren stukjes lume uit de wijzer(s)?
Ik herinner mij zoiets.
Dat is zeer storend inderdaad. Denk ook dat die stukje nu ergens in horloge liggen. Op de plaat? Goed schoon maken, je wilt ze niet in uurwerk toch?
Relumen is voor handige mensen wel te doen meen ik. Lijkt mij wel een slag. Niet te veel en glad. Daarna is de kleur zeer bepalend. Zou het passend met de wijzerplaat lume doen. Waarschijnlijk verkleurd door de leeftijd.
Of wijzers er bij zoeken.

2 likes

Ik zou het laten doen door iemand anders.

2 likes

In mijn voorraadje Boctok wijzers heb ik nog twee setjes liggen die voldoen aan je wensen dus no worries.
Zelf plaatsen kan prima als je je eigen krachten een beetje onder controle hebt. Losnemen van de oude wijzers doe je met een siliconen flap en wijzer afnemers. Wijzers weer terugplaatsen gebruik je een stabiele wijzerpusher of met handpushers. Beide gevallen is kracht controle uiterst belangrijk. Ook als je de wijzers gaat re-lumen zul je ze eerst moeten losnemen.

10 likes

Wow, je bent een held! Deze komt er dus aan, misschien valt het in het echt mee:

Ik weet niet of ik ze zelf ga vervangen. Normaal gesproken gaat er iets kapot als ik er alleen maar naar kijk.

13 likes

Ik zie trouwens ook dat de Sovjet ster niet (meer) rood is maar transparant?

5 likes

Balansjes en wijzers zijn erg gevoelig :upside_down_face:

Dan zou ik niet zelf gaan klooien maar een vriendelijke horlogemaker zoeken.

4 likes

Ik weet het, Vostok vrijdag.
Maar de ZIM is terug.
Gelijk nieuwe band erop en om de pols.

17 likes

Hij is mooi geworden Rhys!

1 like

Heel mooi geworden, Richard. Alles matched.

1 like

16 likes