Dankjewel Dirk!
Mooi druk, op een rustige manier.
Ik herinner me de volgende tip bij inlopen nieuwe Vostok’s. Eerst volledig opwinden en laten lopen, tijdje dragen. Daarna weg leggen en uit laten lopen, tot hij uit zichzelf weer stopt.
Vervolgens weer opwinden en blijven dragen. Hij zou dan sneller stabiliseren naar redelijke nauwkeurigheid.
Ik heb verschillende nieuwe Vostok’s laten inlopen maar werkte niet bij allemaal. Je moet ook wat geluk hebben bij de eindcontrole in Chistopol. ![]()
Hahaaaaa zelden zo gelachen!
Mooier dan 5 Rolexen. Echt.
Hele mooie collectie ![]()
Lekker setje hoor.
Wat een super mooie Vostok! In zijn totaal!
Goed gekozen Piet!
Of een paar schokken tijdens het transport, toen mijn Pamphibia aankwam liep hij +420 s/dag maar dat was binnen 5 minuten gefixt. Vostoks bijregelen ben ik al handig in want dat is regelmatig nodig.
Mooi gevarieerd.
Dank allemaal!
Ik geloof helemaal niet in dat inlopen. Een balansveer bepaalt toch de frequentie? Of denk ik te simpel?
Nogal ja, helaas.
Verder lopen Vostoks volledig verschillend afhankelijk van de stand van je pols. Kan makkelijk 40s/dag schelen tussen het horloge met de wijzerplaat omhoog of het horloge op zijn zijkant liggend.
Gewoon dragen en over een paar dagen kijken en anders bijregelen. Over +/- 20 s/dag maak ik me bij Vostok niet meer druk.
Moet ik hier nog wat mee? Loopt prachtig accuraat, maar wel een hoge beat error. Uurwerk is uit 1964, niet geheel onbelangrijk.
Ja.
Ook te simpel, is lang niet altijd zo. Mijn vintage duiker loopt in alle standen vrijwel hetzelfde. Bij de moderne wel iets verschil maar niet meer dan bij bijvoorbeeld een Miyota 8 serie of zo.
Ah, dus toch inlopen!
Is niet hoog, prima voor zo’n oud uurwerk, lekker zo laten.
Dan ga ik er vooral niet mee klooien.