Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Ik gebruik ook geen Timegrapher meer, ik wind ze goed op, draag ze een dag (in de nacht ligt ie stil op het bureau) en kijk hoeveel ze per 24 uur afwijken.

Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat vintage Vostoks echt beter lopen dan de nieuwe van de afgelopen jaren.

1 like

Goedemorgen,

15 likes

Mits goed geserviced. Mijn kozakken paard is met service geleverd door Kampmann. Hij had eerst nog een doorloop isseu. Maar nu ik hem de hele dag draag en eerst 1 keer goed opwind is het ok.
En hij loopt super nauwkeurig. :ok_hand:
Ook de cccp desert-shield loopt geweldig goed. :+1:

Bij scuba’s vintage of nieuw wisselt het wat. Met allemaal is wel wat. :grin:

Maar zou ze niet graag missen hoor.
Deze liep altijd goed, mijn ex rally uitvoering. Ik doe altijd de beste weg. :wink:

7 likes

Nu heb ik er 3 waarvan er één altijd heel goed en constant is geweest. De GMT die ik van Yannick heb overgenomen. De andere 2 zijn nu ook goed dankzij Dirk.

Zeker niet, ze blijven leuk en uniek.

4 likes

In mijn Sturmanski ligt een caliber Vostok 2426, om de tijd vooruit te verstellen moet ik mijn kroon linksom draaien, terwijl ik bij al mijn horloges de kroon dan rechtsom moet draaien. Is dit verschijnsel bekend bij andere horloges en waarvandaan komt die (bediening) afwijking?

11 likes

Volgens mij is dat bij meer dan de helft van mijn horloges het geval.
Ik heb dat nooit als afwijking gezien.

4 likes

Ah, oké, voor mij is het tot nu toe de enige waarbij ik dit zie, vandaar de overdreven “afwijking” benoeming.

1 like

Enkele kwartsen ga ik niet proberen want die lopen nu mooi op tijd maar:
Alle SW200, Omega 564, Rhonda 515, Tissot 2481, Vostok (alle), Seiko jaren 70 en Tongji (Merkur) moet ik linksom draaien om vooruit te zetten. Nog nooit één tegen gekomen die rechtsom vooruit draait.
En bij linksom draaien bedoel ik dus als je tegen de kroon aankijkt. Ik heb ze net allemaal getest.

5 likes

Noem het maar achteruit draaien.
De air king die ik nu draag moet ik vooruit draaien. Dat weet ik omdat ik dat een uur geleden gedaan heb.
Ik weet dat ik verschillende Vostoks achteruit moet draaien, maar ook niet allemaal.
Ik merk het elke keer opnieuw wel met het op tijd zetten.
Bij de quartzen zijn ze ook allebei aanwezig maar vraag me niet welke .

4 likes

Ja heel bekend. Dat moet ook bijvoorbeeld bij Poljot 3133 en de varianten er van.
Ik moet er vaak even bewust aan denken. Vooral in de buurt van de datum wisseling. Je wilt hem niet kapot draaien.

De reden is ongetwijfeld dat er een extra tandwiel overbrenging ergens nodig was. Dus draai richting net weer omgekeerd.

3 likes

Ik denk vanuit mijn jeugd meegekregen, tijd altijd vooruit verstellen, datum of niet.

2 likes

Spijker op z’n kop Jan. Extra tandwieltje.

5 likes

:star_struck:

20 likes

Wow lekkere kleurencombi :star_struck:

3 likes

Heel netjes, bezel is ook mooi in kleur.

2 likes

Mooi horloge Piet ! :ok_hand:

3 likes

Ik ben, als liefhebber van moderne Vostoks, echt onder de indruk!

3 likes

Nogmaals hartelijk dank voor de complimenten!

Je zou er bijna weer één gaan kopen :stuck_out_tongue:

Ik was eigenlijk op zoek naar een Vostok Precision maar Vinted dacht dat ik deze ook wel mooi zou vinden. Vinted had gelijk. Ik kan de verkoper Amphibia Force uit Spanje wel aanraden.

6 likes

Mooi spul, wel stevige prijzen.

4 likes

Tja, waar niet tegenwoordig?