Met Covid begon de gekkigheid ofniet?
Meer na de Russische inval in de Oekraïne. Iets met handelsembargo.
Horloges waren en zijn altijd gewoon te bestellen in Rusland. Alleen betalen gaat via een omweg.
Gekocht in “oorlogstijd”, inmiddels al weer verkocht.
https://www.horlogeforum.nl/t/elektronika-chn-55/548205?u=fdpg1963
Ruim 10 jaar geleden kocht ik mijn eerste Amphibia direct van de fabriek voor 58 euro, nu is hetzelfde model nieuw rond de 130 euro. De prijs is naar verhouding meer gestegen dan die van Rolex ![]()
De inflatie van de Roebel is ook wat hoger dan die van de Zwitserse Frank denk ik.
Ik denk dat dit er weinig mee te maken heeft. Inflatie kan nooit 100% of meer zijn. Er blijft waarschijnlijk steeds meer hangen aan de strijkstok van de tussenhandel. Die spinnen garen bij de exportbeperkingen.
Meranom of echt direct van de fabriek?
Meranom is een soort van fabriekswinkel. Ook in Chistopol. Bij Dmitry wel een paar horloges gekocht voor circa 70 euro. Voor een standaard Amphibia. SE’s uiteraard duurder. ![]()
Ook rond die tijd. Betalen via paypal in roebels dat hielp ook. En een kortings code.
Dmitry figureerde ook in het beroemde promotie filmpje waarbij hij over een Amphibia heen rijdt met een Lada Niva.
In die tijd dacht ik dat de Amphibia speelgoed was. Nadat ik me erin verdiept had heb ik er toch een gekocht. Eigenlijk moeten alle nieuwe Amphibia’s meteen een servicebeurt krijgen met de juiste olie op de juiste plekken. Maar met deze servicekosten inbegrepen heb je dan nog steeds een uitstekende en zeer solide duiker voor de totaalprijs. En je hebt dan iets bijzonders, er is niets vergelijkbaars op de wereld.
Precies Drex!
Hun standaard credo was dat ze voor 10 jaar gesmeerd en geserviced waren. Maar daar is wel wat op af te dingen. ![]()
Ik ben blij dat Dirk deze onderhanden heeft genomen. Windt zeer soepel op, geen rotor noise en loopt top ![]()
Goed werk Dirk!
Bij daglicht nog mooier! ![]()
Krijg je wel eens vragen over dit horloge, of complimenten? Hij valt best op.
Toen ik die band kocht was ik bang dat 'ie oncomfortabel zou zitten, maar het zit eigenlijk heel lekker.
Kan je ook de bandlengte verstellen?
Foto van de andere kant van je pols/ sluiting kan ik ook wel appreciëren.
Zeker! Zit een soort laddertje en daar gaat dan een clip doorheen. Je hebt dit soort banden in allerlei varianten, ook met bijvoorbeeld een stuk rekbare band à la fixoflex tussen die twee beugels in, of met rally-achtige gaten in de beugels, etc. etc. De allermooiste komen uit de Filipijnen, de Olongapo bracelets (link). Er zit nog iemand op insta die ze maakt, hier.