Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Mooi! Pas maar op, nu wil je er meer.

5 likes

Ik denk dat er met deze gerommeld is en als je nog kan zou ik de koop ontbinden.
De wijzers van een vintage octagon hebben een dunnere lume streep (1e en 2e foto) dan in jouw foto. Dit geldt ook voor nieuwe originele Vostok wijzers, maar daar is de lume in de minuten wijzer korter (3e foto).

6 likes

Open :hot_face:

Betreft een 2602 caliber uit het tweede kwartaal van 1954.

De vervaagde ‘a’

7 likes

2409a is een handwinder en de backcase vermoed dat er een automaat in zit dus ja, waarschijnlijk mee gerommeld. Maar ja dat zijn we van Catawiki wel gewend.

Zijn dan wel Lada’s maar betekent niet dat je in de horlogerie monteurs gaat vinden. :joy:

5 likes

Phoe, mooi oudje. Voorzichtig behandelen, geen shocksystem. Stand van de kompas sleutel verraad wel een beetje hoe het gesteld is met de accuratesse. Maar ja, prachtig stukje antiek, wat kun je verwachten.

3 likes

Niet meer op Catawiki bestellen dus :joy:.

4 likes

Jammer. Bij de volgende aankoop maar eens beter onderzoek doen.

Horloge is al onderweg, was gelukkig niet al teveel geld. Alsnog zonde natuurlijk.

4 likes

Hoe dan ook hij is mooi

3 likes

Fijne dag allemaal

12 likes

Dank. Toch maar even gewisseld met een iets jonger oudje. Een mooie Svet uit de seventies.
Draag nu de kleinere (vintage) horloges op een bundstrap. Vallen ze niet zo weg op mijn polsen :wink:

11 likes

Is dat vaker onbewust dan bewust?

2 likes

Die musketier uit je post 463 staat je het best!!!
Een van de weinige met tekst op de bezel die ik mooi vind.

:crossed_swords:

3 likes

Welkom! Gewoon hier regelmatig rond hangen, op een gegeven moment loop je hier tegen iets moois en betrouwbaars aan.

6 likes

Heb een vergelijkbare maar twijfel soms om hem om te doen. Ik ben een grote vent en de gents horloge is erg ingetogen qua formaat.

3 likes

Mooi, beetje “licht” in deze barre tijden.

3 likes

Da’s groot.

5 likes

Om die reden heb ik Bernd (@vintage4all) gevraagd een aantal bund-straps te maken, zodat ik de kleinere kasten met iets meer schwung kan dragen. Want het is natuurlijk bezopen dat ik mooie vintage horloges heb die ik eigenlijk nooit draag, omdat de kasten én de bandjes erg iel afsteken tegen mijn forse polsen.

4 likes

Nahh, met mijn 22cm polsen vind ik 40mm eigenlijk minimaal. Maar dan ben je snel klaar met vintage horloges.

2 likes

Even grof gemeten, lijkt 32mm, hoewel een schuifmaat (de mijne ligt in een doos, ergens) ook 34mm zou kunnen geven. Deze maat lijkt mij ook iets meer courant.

2 likes

Hier ook weer ff meedoen met de Vostok inside Agat Zlatoust. :sunglasses:

11 likes