Nog iemand op zoek naar een Aviator?
Je foto’s worden steeds beter Bill! ![]()
Ja, ik ben ben blij dat ik het paard gisteren uitgelaten heb.
![]()
![]()
Dankzij jullie verhalen heb ik toch ook eens gekeken op de site van Vinted ![]()
En eerlijk is eerlijk, vooral uit Spanje en Frankrijk wordt veel aangeboden. Soms belachelijk duur, maar soms ook wel aantrekkelijk.
Om Vinted toch eens uit te proberen, heb ik dit horloge in Frankrijk gekocht. Voor €18,00 (
).
Ondanks het uiterlijk tikt het heerlijk door en houdt de tijd uitstekend.
Maar… wat heb ik gekocht? Het merkteken is van Slava, maar met de naam kom ik niet verder. Wie o wie kan mij verder helpen?
Maar intussen iedereen ook een fijne Vostok-vrijdag, ondanks het grijzige druilen.
Is dit geen pobeda? Ik heb mijn russische horloge bijbel niet bij de hand. Was dit niet het teken voor de tweede Moscow horloge fabriek of zo.

Mooie patina. Grappig dat hij nog goed werkt. Zou wel onder de motorkap willen kijken🤔
Staat gewoon op de wp, Charles. Pobeda. alleen is de a weggevallen. Wel in schrijfletters, dat maakt het misschien wat lastiger te lezen. Maar wel een mooi detail.
Snoepie met die prachtige geblauwde wijzers. Wat is het een 34cm? Zou inderdaad tof zijn om te zien hoe de binnenkant eruit ziet. Het restaureren waard.
Ook net daar gezocht.
Met stukje historie.
Die dichte wijzers zonder lume duiden op een wijzerplaat ook zonder lume?
Anders zou ik voorzichtig zijn voor radium bij die vijftiger jaren horloges.
Dirk, nu zie ik pas die weggevallen a…
'k Zat duidelijk in een denkversmalling, keek niet neutraal en open en kwam er dus niet uit ![]()
Op dezelfde weg als Jan zoekend, denk ik dat dit een ‘grijs gebied’-horloge is.
De tweede Moskouse fabriek ging begin jaren '50 van (ondermeer) Slava naar (ondermeer) Pobeda. Deze werd in eerste instantie vooral in de eerste Moskouse fabriek geproduceerd.
De alternatieve benaming voor de tweede fabriek (2MChZ) blijkt Slava (wist ik niet). Getuige de reactie van Bill op het merkteken lijken de fabrieksnaam en het merk gewoon door elkaar heen te lopen.
Dus een Pobeda met een Slava (fabrieks-)merkteken. Toch curieus.
Dirk, ook ik heb sinds kort een kleine, doch adequate stralingsmeter. Dus het horloge gaat niet zomaar open voor een service- en schoonmaakbeurt.
(Moet ik wel eerst mijn nieuwe werkkamer goed op- en inruimen
)
Ik heb recentelijk mijn eerste Vostok gekocht op Catawiki. Deze is momenteel onderweg naar mij.
Het leek me leuk om een foto te posten in het Vostok Vrijdag topic, maar helaas mag ik dit nog niet vanwege korte aanmelding op dit forum.
Hopelijk kan ik dus een foto plaatsten als de horloge binnen is gekomen :).
Het gaat om een caliber 2409A, uit 1985. Een “Albatross Amphibia” met een Navy wijzerplaat.
Tevens ben ik op zoek naar een betrouwbare monteur wie dit horologe een onderhoudsbeurt kan geven. (Zou wel goed moeten lopen, aldus de verkoper).