Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Fijne Vostok Vrijdag allen!

15 likes

:heart_eyes:

Soms komen er horloges langs die voorbij het woord ‘schitterend’ gaan.
Maar er is duidelijk ook veel vakmanschap en liefde losgelaten op dit horloge. Mooi werk, Dirk.

2 likes

Echt een plaatje!

1 like

Echt een hele mooie :heart_eyes:

Goedemiddag liefhebbers, nu met een van mijn favoriete horloges, een Pobeda met een prachtige kleur en structuur op de plaat, geen tekst dus lekker rustig.

13 likes

Dat is idd een mooi kleurtje, die spring bars vind ik dan weer wat minder om te zien :face_with_peeking_eye:

1 like

:face_with_hand_over_mouth:

Klopt, nooit de lugbreedte nagemeten, maar misschien toch 19mm. Ik verwacht in oeder geval niet dat het bandje 17 mm is.
Maar ach, een hele verbetering ten opzichte van de (kleine en oude) band die er op zat. En na jaren in de lade kan deze eindelijk met fatsoen om de pols :smile:

4 likes

Hoi. Vorig jaar gestopt met het maken van bandjes. Helaas.

2 likes

Dag allen. Ik wil ook wel weer eens een keer mijn 3133 uit de bewaardoos halen maar heb een probleempje. Wie kan mij helpen met een veer en borgveertje voor een chrono-pusher?

3 likes

Ik begrijp je liefde voor kleinere vintage horloges en bovendien vind je ook weinig grote exemplaren. Dat was destijds simpelweg geen mode.

Maar vanwege de

wil ik mijn eerlijke mening geven: ik vind het, ondanks de

echt niet bij je passen.
Je bent nu eenmaal een mannelijke grote “beer” en daar past naar mijn eerlijke mening alleen een stevig horloge bij of een dresser van formaat.
(Andersom vind ik grote horloges om een kleine pols ook geen gezicht). Bij mij is 40mm ook op het randje. Zie hierboven:

Ik weet dat het een beetje “afspraak” op het HF is dat iedereen alleen positief doet maar ik geef altijd mijn eerlijke mening, zo ben ik nu eenmaal.

Super leuk horloge uiteraard!

5 likes

Heb ik voor je Hans. Stuur je een pb.

8 likes

Oei, die Generalskie is wel heel erg mooi. Ik zie tot mijn verbazing en vreugde dat deze nog gewoon te koop zijn, bv bij Amazon. Mijn vingers jeuken…

2 likes

Houd er rekening mee dat, door de matige kwaliteitscontrole bij de fabriek de laatste jaren, de moderne exemplaren gemiddeld slechter van kwaliteit zijn dan de vintage Vostoks.

4 likes

Kijk l! Dit blijft zooooo mooi aan dit forum! :heart_eyes:

5 likes

Nu je toch met @Charles2 bezig bent.

Charles kan deze:

ook op de bundesstrap en kan daar een foto van komen?

Bij voorbaat grote dank!

1 like

Hoi Ricardo, zal ik dit (drukke) weekeinde zeker voor je verzorgen. Groet, Charles

3 likes

Folkert,
mensen met een open en eerlijk gemeende uitspraak kan ik zéér waarderen! Maar op dit punt verzoek ik om gewoon de stilte te bewaren :speak_no_evil: :wink:

Er zijn zovéél mooie oudere dial-ontwerpen, maar helaas altijd wel met een kleinere diameter…
en meer moderne, maar dus wel grotere, mooie ontwerpen die voor mij echter vaak redelijk onbetaalbaar zijn…
dus wat moet ik als liefhebber?

Ik kan alleen maar dromen van al die polsen die ik op foto’s voorbij zie komen van mooie horloges om polsen die 17cm meten…
En dan nog klagen sommigen… onbegrijpelijk.

Folkert, als je nu zegt dat ik me bij de realiteit moet neerleggen, spring ik in de Waal. En ik kan niet zwemmen :sweat_smile:

7 likes

ps
Toch waardeer ik je mening zéér. Komt niet vaak voor dat mensen zich ook integer kritisch uitspreken.
Helpt mij om mijn eigen weg te blijven zoeken en te blijven bewandelen.

7 likes

Haha, gewoon doen wanneer je zin en tijd hebt.
De boel moet wel heel blijven.
Dat horloge mag wat mij betreft vaker gepost worden!
:ok_hand:

2 likes

Goedemorgen allemaal,

8 likes