Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Dankjewel!

:grin:

Zit in ons Nederlanderse bloed…

Nee!!! Blijf maar gezellig bij ons! :wink:

Er zijn al genoeg grof gebekte mensen tegenwoordig. Zo onnodig…

6 likes

En dat is precies zoals het moet zijn, Charles. Jij koopt de horloges, jij kiest de banden en jij bepaalt hoe je ze draagt. Wat een ander daarvan vind zou voor jou niets uit moeten maken.

5 likes

En dan nu:

Ontbijt!

Voor het eerst sinds tijden dat ik eens lekker uitgeslapen heb.

13 likes

Zie ik nou goed dat je dat horloge op een boterham hebt gelegd… :rofl: :rofl:

3 likes

Ik denk dat het goed is om niet te veel te willen recenseren.

2 likes

Ik denk er inderdaad al een tijdje over om wat meer op de achtergrond te blijven op het HF.
Als ik alleen :star::star::star::star::star: recensies mag geven dan zeg ik liever niks.

4 likes

Ja, dat klopt. Ik heb hem niet opgegeten hoor.

2 likes

Ik geef ook al een tijdje alleen nog mijn mening als er om gevraagd wordt.

Er zitten hier nogal wat azijnpissers, botte boeren en mensen die ontzettend overtuigd zijn van hun eigen gelijk wat mij heeft doen besluiten alleen nog te reageren op wat ik wel mooi vind. Ik word er zelf ook niet vrolijker van om steeds een discussie over futiliteiten aan te gaan.

N.b.
Met “hier” bedoel ik op het forum. Niet specifiek deze draad. In tegendeel.

4 likes

Ah fijn te horen dat ik niet de enige ben. Dit draadje is inderdaad bijzonder in positieve zin.

2 likes

Zeker in ‘dit draadje’ ga ik er van uit dat iedereen vanuit een respectvolle vriendelijkheid op elkaar reageert. En dat mag van mij zeker kritisch of ‘niet-instemmend met’ zijn. Want het gaat immers over de bal en niet over de voetballer.
En tot nu toe ben ik daarin nooit teleurgesteld!

Als ik zelf twijfel over mijn reactie voeg ik smileys toe. Maar ik weet jammer genoeg niet altijd zeker of die smileys wel relativerend genoeg werken :thinking:
En of mijn woorden dan toch niet te zwaar worden.

Blijft, Folkert, dat ik blij ben dat ik mijn kleinere vintagehorloges op een bredere band kan dragen :partying_face:Wel met het risico dat ik er uit ga zien als een puber in de jaren '70 met brede nep-leren polsbanden :rofl:

5 likes

Aard van het beestje Folkert. Maak je niet te druk. Je hebt al veel goede bijdrages geleverd en ik waardeer je zeker. :+1:

(Behalve die datum dan) :wink:

Klopt Piet. Zo ben ik al jaren actief bij de fotochallenge. Laatste jaren veranderd de sfeer wel wat.

Maar over het algemeen kom ik graag op HF. En zeker hier. Maar merk dat ik ook wat terughoudend wordt met reacties. Maar goed altijd al wat voorzichtig geweest. Ook aard van het beestje. :grin:

4 likes

Ik ook hoor, begrijp me niet verkeerd.

Ik doe hier pas een kleine twee jaar mee maar zelfs in die twee jaar is er voor mij merkbaar een verharding gaande tussen gebruikers. Met name tussen de puristen en de mensen die een hommage of een gelijkend ontwerp dragen.

3 likes

Dat is in ieder geval niet wat ik bedoelde. Maar laat ik het zo zeggen; ik ken niemand persoonlijk hier. En als er dan iets gezegd wordt over wat iemand draagt, of uiterlijk, dan vind ik dat ongemakkelijk, soms zelfs ongepast. Volgens mij is het prima om het over horloges te hebben, die mooi of lelijk te vinden, door te zagen over welk bandje er wel of niet bij past, antwoord te geven op vragen à la “vinden jullie dit kunnen”, maar ongevraagde fashion kritiek/advies… it’s a fine line, dat weet ik. Ik heb wel eens een opmerking gekregen hier over een armbandje (niet van jou en niet in de Sovjet draad) waarvan ik dacht, ‘jij weet helemaal niet wie ik ben en waarom ik die armband om heb, dus waar bemoei je je mee?’

4 likes

Deze strijd is er altijd al geweest, logisch ook als je op een horlogeforum met liefhebbers binnenkomt met (zomaar een voorbeeld) “kijk eens hoeveel deze beter is dan het origineel en ook nog aan een fractie van de prijs”.
Als je ziet hoeveel en hoe snel originele modellen tegenwoordig nageaapt worden, dan kan de weerstand alleen maar groter worden.
Ik hou mezelf afzijdig van deze discussies, zolang het merk er niet op staat zal ik er niks van zeggen.

Dat doe ik wel als de merknaam gebruikt wordt als kopie van een originele wijzerplaat danwel eigen design met onterecht gebruik van de merknaam; Ook in dit topic. Ik vind dat deze categorie hier niet thuishoort, op een horlogeforum waar de beheerders al zoveel moeite moeten doen om zich te verantwoorden aan sommige merken.

2 likes

Eens.

En had ineens weer zin om weer eens een Sturmanskie te dragen na weken een Bostok.
Komt ook door gezellig contacht met Hans.

Zo mooi die stevig klikkende pushers.
Ga wel een andere band zoeken. Deze is wat te blauw.

(In het echt, uit de zon, heeft de band ongeveer dezelfde donker blauwe kleur als de bezel rail.)
Maar toch, een grijze band is misschien mooier. :thinking:

17 likes

Ik doe graag mee

15 likes

Shturmanskie Saterdag

19 likes

De "sociale druk"dwingt mij een wissel van:

Naar:

Te maken.
:slightly_smiling_face: :upside_down_face: :slightly_smiling_face: :upside_down_face: :slightly_smiling_face: :upside_down_face:

Stralende Sturmanskie zaterdag!!!

17 likes

Ik heb helaas geen Sturmanski :sob:

5 likes

Jij hebt een Generalskie. Die zijn veel mooier! :see_no_evil:

5 likes