De meningen zijn daarover verdeeld
Kwa rang hoger lijkt mij. ![]()
Yip.
De band misstaat zeker niet, maar dit ontwerp is van zichzelf al kleurrijk genoeg. Dus een mistig, grijzige band zal het horloge mooi omlijsten en de accentkleuren alleen maar meer laten spreken.
Naar mijn bescheiden mening.
Mooi gezegd Charles! Heb al een hand gemaakt bandje in die sfeer zien liggen. Morgen eens wisselen.
Leuk, zo’n initiatief voor een stralende Sturmansky zaterdag, hoewel ik bang ben dat de verscheidenheid aan horloges redelijk beperkt zal zijn.
Ik heb één gegadigde. Jaren geleden als cadeau gekregen van iemand die uit Oekraïne terugkwam.
Het horloge heeft altijd gevoeld als een écht Oekraïens horloge: een hoog hobby-gehalte. En heeft de lade eigenlijk nooit verlaten.
Zojuist weer eens goed bekeken en voor het eerst geopend. En daarmee weet ik het nog steeds niet. Het model is een gedenking van 12 april 1961, maar het uurwerk komt uit '53. Het deksel en de wijzers ziet er daarentegen nieuw uit en de wijzerplaat lijkt geprint.
Kortom, lijkt mij nog steeds een hobby-horloge.
Maar het is wel een Sturmansky ![]()
Dus iedereen een stralende Sturmanskie zaterdag.
Dit is toch het model dat Gagarin omhad?
Nee, dit is dus zo’n fantasie model.
Als je je ogen heel erg dichtknijpt heeft hij er wel wat van weg!
Als je het uurwerk door google lens haalt vertely het dat het een ZIM is, en de kast gaat daar wel voor door.
Nee, het zou een Pobeda-herdenkingshorloge moeten zijn met een 2602 Pobeda-ZIM uurwerk. Dat zit er wel in. En de vorm van de kast klopt ook. Net zoals de tekst. Alleen die uitvoering ![]()
Het ‘Gagarin’-horloge was volgens mij een rond aviator-model van Sturmansky.
Ik zie in een paar uur tijd veel moois voorbijkomen maar deze is toch wel mijn favoriet in dit draadje.
Ik geniet van de kennis hier
Dank je wel!
Ik ben met deze echt verguld.
Dit zijn de echte:
Juri heeft de 17-jewels variant gedragen.
https://www.netgrafik.ch/russian_space_watches.htm
Hier nog wat info in de Netgrafik website.
Moet hier nog op de verlanglijst