Neuh, dat niet. Er zitten een paar leuke bij maar ik koop geen Vostoks meer behalve een Precision en de Pripyat.
Ik heb een zwager die dat regelmatig zegt. ![]()
idem, zonder woordje “behalve”. ![]()
Is er ergens een overzicht van alle type Vostoks? Zoveel verschillende wijzerplaten, huizen, calibers: de combinatiemogelijkheden zijn oneindig. Maar wat is origineel CCCP, wat is van daarna en wat zijn bij elkaar gerommelde modellen? Daar dan een overzicht van met plaatjes. Bestaat dat? Of moet ik AI vragen?
Whoa! Best veel! Maar nog niet allemaal. Dank!
Heb je dit boek al in de collectie? Dat is zo’n beetje het enige naslagwerk.
Top! De kans dat ik daar heel hebberig van ga worden is ongeveer 100%. Dus of dat allemaal wel zo verstandig is? Maar wat moet je nou met ‘verstandig’ in deze tijden?
Ik zag laatst online een plaatje van een Vostok met Fidel Castro er op. Die wil ik wel. Kijken wie er dan de blits maakt in de disko.
Ik meen dat dit een forum special is, maar dat weet ik niet zeker.
Je kunt ook alleen Boctok wijzerplaatjes sparen, stuk goedkoper.
De rest is toch vrijwel allemaal hetzelfde.
Dat is best een leuk idee eigenlijk! Dan koop ik wrakjes op marktplaats of zo, haal de wijzerplaatjes eraf en dan kunnen de uurwerkjes en zo naar degene die ze hebben wil ![]()
Naaaaah, mijn vrouw ziet me aankomen ![]()
Goedkoper om nieuw in bulk te kopen en in plaats van bandwissels wijzerplaatwissels uitvoeren.
https://www.vostok-watches24.com/catalog/zifferbl-tter/?SHOWALL_1=1
En daar ben je dan zolang mee bezig dat je geen tijd hebt om iets te kopen.
![]()
Goed idee Dirk!
Mooi lijstje erom en aan de muur. Er hangen genoeg schilderijen van mijn vrouw. Krijg ik wel rond. ![]()
(Foto’s van site Meranom, hoor ik netjes te melden)
Waar anderen af en toe wisselen van horlogeband, wisselen de Vostok mensen van wijzerplaat.
Ik leef trouwens nog. Iets minder met horloges bezig. Is ook beter voor de portemonnee.
Fijn om te zien dat je er nog bent, Sander. Miste je enthousiasme in dit en andere topics.
@Stinky, het Che-horloge is gewoon te koop bij Vostok-watches24.com.
Maar een nieuwe Vostok aanschaffen is als (Russische) roulette. Sommigen hebben slechte ervaringen met de hedendaagse horloges, maar zelf heb ik tot nu toe geen enkele klacht. Dus je moet echt mazzel hebben of extra geld overhebben voor een servicebeurt.
Maar afijn, de eerste vier zijn weer op weg naar de maan (volgens mij is Trump niet blij met een vrouw, een gekleurde man en nog erger, een Canadees
- sorry @BroederBill), dus echt tijd voor dit horloge ![]()
Voor straks wens ik iedereen een fijne Vostok-vrijdag toe.
Verdomd, ben ik nu écht de eerste ![]()
Fidel.
Oeh jouw groene Gagarin is erg mooi ![]()
![]()
Ai, maar ja, als ouwe linkse rakker had ik toch meer met Che dan met Fidel…
Dank je, een uitermate fijne aankoop van die, net als ik een gekke verzamelaar, maar uitermate sympathieke Canadees, @BroederBill.
Een aantal jaren geleden stond ik met mijn dochter in Londen naar de Zonnebloemen van van Gogh te kijken. Zij is een groot liefhebber van deze schilder.
Twee jaar geleden zagen we in Amsterdam min of meer dezelfde Zonnebloemen. Pas toen hoorde ik van haar dat van Gogh dit thema een aantal maal geschilderd heeft.
Na afloop kocht zij in de museumwinkel een nieuwe koffiemok met zonnebloemen. Waarop ik zei dat ik dit toch raar vond, zo’n slecht bedrukte mok in relatie tot haar bewondering voor die schitterende schilderijen. Dochterlief antwoordde dat zij elke keer als zij die mok zou gebruiken de schilderijen zou zien. En dat zij medelijden had met de mensen die het schilderij nodig hebben om het schilderij te kunnen zien. En nog meer met de mensen die het schilderij als status of belegging willen hebben.
En dankzij deze uitermate wijze les van een jonge vrouw verlustig ik mij aan goedkope horloges, zelfs als ik niet zeker weet of het niet stiekem een ‘hobby’-horloge uit de Oekraïne is, en zie dan af en toe (in gedachten) de horloges die ik niet kan, maar ook niet wil betalen.
Die is idd mooi. Ik heb hem met witte wijzerplaat