Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Klopt, maar met zo’n bronzen kast is het ineens niet meer echt “budget”, de Casio Royale.…

https://skxmod.com/products/gen-2-bronze-version-modding-kits-for-ae-1200-1300-ws-1600-series

1 like

Uhhhhh :thinking: :smirk:,
toen ik (via pendules) gecharmeerd raakte van (vintage) horloges droeg ik nooit horloges. Dat heeft toen ook nog een paar jaar geduurd. Het ging mij vooral over het uiterlijk, de vorm, het verhaal en soms (heel duur gezegd) het plekje in een geschiedenis.
Dus al met al koop ik (wel steeds minder) horloges ook, op zijn Nimweegs gezegd, voor de heb.

Maar ik probeer bijna alle horloges wel steeds meer te dragen, ook al zijn ze kleiner van formaat. Voor de kleine vintage horloges heb ik nu een aantal mooie bund-banden. Maar voor veel elektronische exemplaren moet ik nog iets moois verzinnen. Want die kleine kasten staan echt niet op mijn pols.

3 likes

Nope. Ken hem wel, maar ben hem nooit tegengekomen. (Maar heb er ook nooit echt naar gezocht. Ik heb wat moeite met horloges die de tijd op twee manieren weergeven. Een beetje overdone, vind ik.)

2 likes

Het was mijn eerste horloge aankoop (Kijkshop)van mijn leven, en tevens dacht ik toendertijd dat dat de enige zou blijven. Waarom zou een mens immers meer dan 1 horloge hebben? :woozy_face:
Op dat moment keek alles wel enkel digitaal te worden en ik bedacht toen dat ik dan het wijzerkijken niet zou verleren.
Ik hoop nog het meest op een heruitgave van Casio
:grinning:

2 likes

De slava weer eens.

13 likes

Vraag: heeft niemand hier een Vremia? Ik zie ze voorbij komen. Mooi en niet duur. Is er iets mis mee?

Bedoel je Vremya?
Zo te zien is dat Poljot.

Geen idee.
Ik denk dat ik ze nog nooit in het blauw of op marktplaats langs heb zien komen.
Ik heb nog geen enkele Rus nieuw gekocht.

1 like

Lijken me wel aardig. Gemaakt in de jaren 80.

10 likes

Mijn Heineken-unit. Loopt een beetje te snel maar bij deze geeft dat niet.

12 likes

Zeker weten?
Zien er aardig nieuw en re-isseu achtig uit. Betreft het niet dat “cccp” handels merk.

2 likes

Middag wissel ( en ik denk morgen ook)

12 likes

11 likes

Lijkt wel of daar orginele uurwerken gebruikt zijn. Poljot wekker uurwerk en 3133 chrono?
Als dat zo is, zijn het best leuke dingen naar mijn mening.

1 like

Bij Amazon.nl zelfs maar 6,65 inclusief portokosten (bij horlogeband.com komt er nog 4,- bij voor verzenden)

2 likes

Horloges zijn des te leuker als het kadootjes zijn :grin:

14 likes

… en dat is inderdaad een leuk cadeautje!,
met een speels en eigenwijs cijferfont.
De wijzerplaat zal wellicht schitteren in de lentezon.

2 likes

Mooie Pobeda!
Met inderdaad sunburst effect in de wijzerplaat. :grin:

2 likes

Lekker gewoon lekker.
:sunny:

11 likes

Iedereen een mooie Vostok vrijdag toegewenst

12 likes

Een hele fijne Vostok vrijdag gewenst allemaal.

12 likes