Die kun je toch duidelijk horen tikken zeggen ze?
Dat had mijn 24 uurs Raketa tenminste wel. Met een mooie metalige tik. Vond ik prachtig.
Die kun je toch duidelijk horen tikken zeggen ze?
Dat had mijn 24 uurs Raketa tenminste wel. Met een mooie metalige tik. Vond ik prachtig.
Ik moet hem bij m’n oor houden om een zacht, beschaafd getik te horen. Uurwerk begon als een kloon van dezelfde Cortebert waar Rolex ook uurwerken van afleidde. Dat werd de Molnija 3602. Toen hebben ze er schokbescherming opgezet en werd het de 3603. Meer recent is de 3603s die de secondenwijzer op 6 uur heeft.
De 3602 is in overvloed te vinden in sovjet zakhorologes en Oekraiense “marriage” creaties. De 3603 is veel zeldzamer.
Zoals gezegd, Monija maakt nog steeds horloges met dit uurwerk, ze komen ook regelmatig met nieuwe modellen uit, zoals dit:
https://molnija.shop/en/catalog/arkaim/
Je moet ervan houden, zal ik maar zeggen.
Zijn dit wel originele die hij verkoopt?
Ik ben geen expert; tot nu toe zijn de aankopen die ik heb gedaan bij deze shop origineel Russisch.
Ik zoek juist naar versleten kasten om deze opte knappen.
Heb jij de kennis om namaak eruit te halen?
Deze shop heeft een goede reputatie, dus ik denk niet dat deze bewust namaak zou aanbieden.
5,6K objecten verkocht
1,2K volgers
Nee ik helaas de kennis (nog ) niet
Als er namaak zou zijn verkocht, zou dat wel te lezen zijn in de feedback.
Op Etsy moet je wel goed uitkijken; daar worden wel namaakhorloges aangeboden. Of daar ook Russische namaak wordt aangeboden, daar heb ik geen kennis van.
Leuk klokje ook. Ik heb hem ook gebouwd.
Het zijn fijne pakketten, ja. Toen ik het net ontdekt had heb ik ook de pendule mogen bouwen. (komt later nog wel in een foto langs
)
![]()
Bij de mijne doet de koekoek het niet meer. Dat moet ik nog maken. Ik weet wat er aan mankeert, maar je moet de halve klok weer slopen om er bij te kunnen.