Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Ik wel :wink:

2 likes

Goedemiddag iedereen.
Wie kan mij helpen om deze big boy een onderhoudsbeurtje te geven ?
Het om een ETA 2624-2 caliber.

Geen al te grote afwijkingen, maar rammelen als een ratelaar :rofl:

10 likes

Ja hehe. :grin:

Een kompleet boeren leven. Ik weet nog dat een koe moest kalveren, en hij met de arm er in ging voelen of het kalf goed lag.
Hij deed nog snel het horloge af. Dat Hema bandje was ook praktisch, gewoon in een sopje af en toe. :wink:

8 likes

Volgens mij is @DirkT bezig met een ETA cursus.

3 likes

Om even in het eindejaarssentiment mee te doen hier het verhaal van mijn belangrijkste erfstuk

5 likes

Normaal is die uitgerust met een Sagull 2130, maar dit is een limited edition met een Zwitsers made eta.

4 likes

Deze blijven nice! Heb je ze nou helemaal gereguleerd?
Gave optie op die Sovjet/Belarus quartz uurwerkjes

4 likes

Ze zien er leuk uit en daarom kocht ik vorig jaar een nieuwe. Ik vond het erg tegenvallen. Ze zijn klein, dun, iel en die knopjes zijn echt matig.
Het kan in de verste verte niet aan Casio tippen.
https://www.horlogeforum.nl/t/elektronika-chn-55/548205?u=fdpg1963 (Link zichtbaar vanaf TL-2)

2 likes

Ja, heb daar een soort studie van gemaakt Bas. Ergens in vorig topic een verslag.
Het leuke van deze horloges is dat je een factor kunt invoeren om ze te fijn tunen. De 54 en de 55 werken net weer iets anders. Maar prima te doen. En testen kost natuurlijk weken bij die nauwkeurige dingen. :slightly_smiling_face:

We hebben in het begin zelf die gebruiks aanwijzingen in engels vertaald. Ook opgestuurd naar Nicolai, die was er blij mee.

6 likes

16 likes

My thoughts exactly. Zelden een plek zo snel zien verloederen als Rusland na, zeg, 1990.

3 likes

Zojuist twee horloges uit Oekraïne gearriveerd.

Een Pobeda Zim met leuk effect op de plaat.
Het uurwerk loopt.

En een Boctok, het loopt niet.
Maar de balans is in orde, dus na een servicebeurtje zou het al kunnen lopen.

Twee leuke klokjes, die ik heb gekocht om op te knappen. Ik ga kijken wat er nog aan opgeknapt kan worden; ze zien er al erg leuk uit.

9 likes

Ik vind vooral die Vostok top, benieuwd hoe mooi je hem weer krijgt!

4 likes

Dank je, ik ben ook benieuwd. Ik zal proberen het originele glas te houden. Er zit wel een klein barstje in, maar de decoratie die je daar ziet zit aan de binnenkant van het glas. Hoe of wat, moet ik nog uitzoeken.

4 likes

Wow, een gegroefde lunette maar dan van plexi; dat heb ik nog nooit eerder gezien. Die moet je wel heel zien te houden inderdaad!

1 like

Ja, die blijft er ook in, al zit er een klein barstje in. Ik heb het ook nog nooit gezien, maar jij hebt nog veel meer gezien dan ik, dus als jij het nog nooit eerder hebt gezien, wil dat wel iets zeggen. Vind ik wel erg leuk.

Goedemorgen,

16 likes

Vandaag na lange tijd deze kleine krachtpatser maar weer eens om.

16 likes

Vandaag de rooie rammelbak.

14 likes

Weer even nieuws van mijn eerste Boctok. 37 jaar geleden in Moskou gekocht en als experiment nog nooit open geweest. Af en toe dragen en wordt dan opgewonden. Vandaag werd het weer een tijd voor een nieuwe (derde) band en daarna even op de timegrapher gelegd. Tja, nauwkeurigheid slaat de vermoeidheid wat toe maar de amplitude en de beat error vind ik nog best acceptabel na 37 jaar. Toen was er nog passie voor kwaliteit.

17 likes