Ik zie nu ook dat de cijfertjes van de bezel van @DirkT doorgaan tot en met 95…
[quote=“Eddie, post:832, topic:586827”]
Dirk wat geven die kleine cijfertjes van 1 tm 60 op de buitenste ring aan?
[/]
Denk dat het met snelheidsberekening te maken heeft zoals op een navitimer.
Nou, die Amerikanen lopen tegenwoordig best achter. ![]()
Rekenlineaal functie lijkt er verdacht veel op. Zie mijn toevoeging bij eerder bericht. ![]()
Is de ring met cijfertjes überhaupt draaibaar? Hij zit onder het glas en ik zie maar één kroon…
Is voor mij ook niet duidelijk. Dirk hoe zit het?
Dan ben ik in ieder geval niet de enige. ![]()
Of zal het glas meedraaien?
Ik zie wel een ribbel rand. Is die functioneel bedoeld en draaibaar? En dat de binnen bezel dan mee draait? Bij mijn ex vostok europe zat zo’n binnenbezel, maar ook een 2e kroon.
Als ik nog eens die rekenlineaal bezel vergelijk met die van Dirk lijken die identiek.

Maar dan het gebruik er van nog. ![]()
Mij niet want die van Dirk loopt tot 95
Kijk nog eens Piet. ![]()
Maar dan is er nog steeds geen extra rij getallen om mee te rekenen ![]()
Behalve de uurmarkeringen
Dat is mijn grote vraagteken dus ook. Of gewoon decoratief bedoeld? Lijkt mij sterk. ![]()
Maar misschien dachten ze in Chistopol wel dat de gemiddelde Amerikaan toch te stom is om een rekenliniaal te gebruiken.
Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik ook niet weet hoe het werkt omdat ik in het digitale tijdperk met wetenschappelijke calculators opgegroeid ben en het nooit nodig heb gehad.
![]()
Geen politiek Piet! ![]()
Ik heb het inmiddels gerelativeerd.
Nope, niet draaibaar.
Ok, dan maar ouderwets!
Ik wist dat ik er nog een paar had. Van school, van mijn werk en een souvenir van een beurs in de Rai Amsterdam. ![]()
Mijn Blue Angels heeft ook een zelfde calculatie schaal met overduidelijk in KM’s en MPH. Dat is voor snelheidscalculatie. Wat dan de buitenring schaalverdeling voor toepassing heeft moet ik toch eens uitzoeken dan.
Ben de mijne stom genoeg kwijt geraakt. Kreeg er vroeger op school serieus les in hoe te gebruiken.