Kan je daar nog wat foto’s van nemen aub? Ik vind die zo mooi, ik twijfel wekelijks om er eentje aan te schaffen. Doubt omdat 'ie misschien weer iets te veel shine heeft, ik weet het niet?
Wat is je polsomtrek?
Kan je daar nog wat foto’s van nemen aub? Ik vind die zo mooi, ik twijfel wekelijks om er eentje aan te schaffen. Doubt omdat 'ie misschien weer iets te veel shine heeft, ik weet het niet?
Wat is je polsomtrek?
Polsomtrek is ongeveer 21cm. Met één schakel verwijderd uit de standaardband draagt die iets aan de ruime kant maar voor mij prima.
Wat bedoel je met shine? De kast is gepolijst cq verchroomd. Het er zit een plexiglaasje in en de band is in het midden hoogglans en aan de randen geborsteld.
Als je preciezer aangeeft waar je een foto van wilt hebben dan maak ik die graag voor je.
Ik heb er ook wel eens aan gedacht.
Blijf het een fraaie Amphibia vinden. Prachtige kast ook. ![]()
Ik verwacht dat polsomtrek niet snel een probleem is. De, unieke, band aanhechting zit zeer dicht op de kast.
Meranom geeft 39 mm van kast lengte. Tot waar de band aanzet begint. Bij een wat kleinere kast, zoals de 420, geven ze lug to lug maat van 46 mm. Dat kun je niet helemaal vergelijken, want maat tot einde lugs, maar geeft wel een indicatie.
Lijkt mij zeker niet te veel shine geven. Is standaard gepolijst rvs. En mooie bezel. Maar lijkt mij wel een dikkertje, zoals de meeste Amphibia’s.
Wanneer je graag banden wisselt is deze kast ook minder handig, dat moet je je wel realiseren.
Kortom gewoon kopen, krijg je een bijzonder fraaie, niet allerdaagse, klassieke Vostok! ![]()
Hoi, vraagje. Ik heb al wat berichten rondgestuurd.
Het frankensteinhorloge met het Poljot 2612.1 uurwerk loopt niet van harte. Het horloge loopt wel met wat schudden, maar staat snel weer stil. Uiteraard is dit het risico van het kopen van een ouder horloge. Dat het een franksteinhorloge is help ook niet mee. Dus niemand is hier schuldig.
Ik vraag mij af, wat moet ik er mee? Heb al enkele mensen benaderd, maar het wekkeruurwerk is dusdanig gecompliceerd dat voor de aanschafwaarde van 80 euro het 't eigenlijk niet waard is om te servicen. Eventueel zou het ook een idee kunnen zijn om een poljot te kopen waar het uurwerk oorspronkelijk in zat, en het uurwerk erin te plaatsen.
Alle ideeën zijn welkom ![]()
Is er iemand die een donor voor deze (2416B?) heeft?
Deze wil maar niet lekker blijven lopen
( heb al mijn vingers nog)
Ik heb genoeg ‘stokjes’ maar ik zag op een site een mooie. Ik heb vaker bij deze spaanse verkoper gekocht. Hij heeft best veel leuk spul. Ook kans op een donor misschien. Stuur maar pm als je meer gegevens wilt
Ondanks dat hij net service heeft gehad??
Tsa, uurwerk loopt niet lekker. Niet waard om te servicen?
Dan lijkt het mij onlogisch nog een horloge erbij te kopen en daar het slechte uurwerk in te zetten,
toch? ![]()
Je vindt die wekkers echt leuk?
Je weet dat er een betrouwbaar adres is waar er nu… 19!! …te koop staan?
Geserviced met garantie.
Deze vond ik persoonlijk wel fraai. Maar ze zijn er zelfs in vierkante uitvoeringen en voor 500 jaar Columbus! Kijk zelf maar eens.
Mijn idee is doe het goed of doe het niet. Je blijft anders prutsen en geld er in stoppen.
Veel plezier met shoppen! ![]()
Bedankt voor de reactie! Ik zal inderdaad tzt wel een originele kopen. Dan laat ik de huidige voor wat het is.
Wijs Sander.
Nu zit ik toevallig “de geknipte gast” te kijken met deze keer Ruben Terlou.
Wordt er ingezoomd op zijn horloge.
Dat is ook sterk, lijkt me wel een mechanische wekker. Merk niet goed te zien. Maar met datum ![]()
Wilde ik toch even delen. ![]()
chronext.nl/jaeger-lecoultre/polaris/q9068670/V47113 ![]()
Dat is is hem! ![]()
Google Lens
Ikzelf had het absoluut niet geweten.
Ik had al gegoogeld op jeager lecoultre maar kreeg heel andere.
Eerst dacht ik, zal toch niet Poljot?
Maar toen, o nee datum. Dus wat zijn er nog meer voor bekende wekker merken. Leuk dit. ![]()
Fantastische smaak overigens. En hij maakt fantastische programma’s.
Ik weet trouwens niet of het horloge een wekkerfunctie heeft.
Nee, de tweede kroon is om de binnen bezel te kunnen draaien voor een eventuele GMT functionaliteit.