Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Nee bij nader inzien niet denk ik. 2e kroon is voor de interne bezel denk ik. Iets duurder ook dan een Poljot. :wink:

Ja hij maakt schitterende interessante rapportages. En ook zijn kennis van o.a. China is heel groot.

O Dirk antwoordde ook al. GMT functie is ook logisch voor Ruben. :grin:

2 likes

14 likes

15 likes

Bestaat er eigenlijk ook luxe Russische horloges uit de jaren 80? Omega achtige prijzen.

Even pluggen hoor :stuck_out_tongue:

4 likes

Zo, iemand zat er blijkbaar op te wachten!

2 likes

Hier ook een oudje.

Mooie zondag nog!
:grin:

11 likes

'T kan rap gaan.

2 likes

Zeg dat wel. De duikboot is verkocht. Hier is iemand druk bezig verslaafd te raken.

5 likes

Ik heb het misschien al een keertje gevraagd, maar hoe zit het eigenlijk met waterdichtheid van een Vintage Vostok Amphibia?

Is dat te vertrouwen of wordt de rubber ring toch best vervangen?

1 like

Nou, als je hem kunt vinden zou ik hem vervangen, of dat rubber kopen en er zelf een maken, en anders de bestaande in het siliconenvet en laten testen. Zelfde geldt voor de ringen in de kroon en rond de as.

2 likes

@Sander64 zeker :joy:

4 likes

:face_with_hand_over_mouth:

1 like

Hij blijft hier in de groep?

2 likes

Yes

2 likes

Ik gok het er sowieso niet op met wat voor vintage horloge dan ook. Als ik dan per se het water in wil, dan maar met een horloge waarvan ik enigzins zeker weet dat het kan. De Vostoks waarmee ik het water in ga zijn moderne varianten.

6 likes

Ik verdenk ook @Dutchspur

"Is er iemand die een donor voor deze (2416B?) heeft?

Deze wil maar niet lekker blijven lopen"

:wink:

5 likes

Inderdaad een vintage niet te veel “uitdagen”. Dus hooguit mee in de regen lopen.
En bij afwassen hou ik ze om. :wink:

Altijd bij aanschaf van de vintage, achterdeksel er af.

En dan inderdaad rubber pakking ring er echt afhalen. En dan aan beide zijden heel licht in wrijven met bijv een puntje kraanvet. Dat is een soort siliconen vet maar dan speciaal voor afdichten. Bijv bij de Gamma te koop.

Zelfde doe je bij de kroon. (Dan laat ik de ring er wel inzitten.)

7 likes

Hahahaha bingo. Voor dat geld laat ik m niet liggen. Is ook gewoon een mooi horloge met prachtige plaat.

5 likes

Dit type kast is de 627 na val van de muur was er een vrije markt en konden mensen een winkeltje beginnen .
Het horloge model 627 konden mensen bestellen voor een meer prijs . Dit was tot ongeveer '94 .
Op meeste platforms zoals Ebay zeldzaam dus duur .
Niet zo duur als een Omega maar een echte verzamel object. :+1:

11 likes