De eerstgeborene van de drie zussen.
Mijn nieuwe aanwinst voor vandaag. Wat kunnen jullie mij vertellen over dit horloge? Ben gek op verhalen mbt origine etc etc. Daarnaast ben ik nog op zoek naar een mooi bandje. Ben zelf vrij groot gebouwd en dit is een klein horloge dus een wat grovere band kan geen kwaad.
Lees eerst dit eens. Interessante voor geschiedenis!
Die van jou lijkt mij er een van de vroege vervolg serie. Wel al een Vostok logo in de dial, maar nog wel een lume pip in de bezel.
Het horloge is een bijzonder verhaal van een Amerikaanse bestellling, oorspronkelijk voor het leger n.b. van een Russische fabrikant. Je kon ze kopen voor militairen en er werden er ook geschonken. Maar dat is niet helemaal duidelijk omschreven. ![]()
Of dit
Ja en precies dit verhaal begrijp ik niet. De Amerikanen en Russen hebben toch niet samengewerkt tijdens of vlak voor desert storm?
Volgens mij militair zeker niet. Dit was zuiver een zakelijk initiatief van een “rijke” zakeman die een serie van 10.000 stuks liet maken door Vostok om de militairen te bedanken voor hun inzet. Vanwege het succes kwamen er vervolg series voor de particuliere markt.
En ok, een vroeg serie kan maar wat bedoel ja dan met die Lume Pip.
Ik ben gewoon echt benieuwd naar het verhaal achter dit horloge. Ik weet dat het geen vroege serie is maar wel 1 vroeg uit de ‘90s. Handopwinder en in goede staat.
Aha, echt als dank. En daarna is Vostok in verschillende series door gaan produceren
Mooie Ostwok
Zijn dus heel veel verschillende gemaakt, andere kasten andere bezels, andere alles.
Moet kunnen hè tegenwoordig… ook bij stoere truckers ![]()
Ik zie nu dat op de jouwe een messingkleurige bezel op een stalen kast zit.
Da’s ook niet alledaags lijkt mij.
Je bent pas stoer als je draagt wat je wil en niet datgene waarvan je denkt dat het zo hoort. ![]()
Geen idee😂 Wat bedoel je daarmee?
Precies wat ik zeg . Als ik naar de foto’s in dit topic kijk zitten er op stalen kasten stalen bezels en op messing kasten messing bezels.
Da’s geen oordeel hé.
Da’s een constatering.
Lijkt titanium kast zo te zien aan de lugs , is de kast 42mm?