Nee kast is 38-39 mm
Wel super grappig al die meningen, constateringen etc.
Zo is dat ![]()
Ja inderdaad. Er wordt ook wel eens wat gemixt hier en daar.
Zo zag ik later deze Komandirskie met kozakkenpaard te koop. Bijzonder genoeg heeft die dezelfde bezel en achterdeksel als de eerste serie 10.000 Desert-shield horloges. Die van mij heeft dan serie nummer 3166.
Toch maar gekocht vanwege die bijzondere details. Ik hoefde niet perse een paardenhoofd. Paarden waren een hobby van mijn vader. ![]()
Foto’s van een orginele 1e serie
Nou ik ben er wel blij mee.
Nu alleen nog even op zoek naar het perfecte bandje.
Zou een lederen NATO hier staan? Heeft iemand nog een mooie soepele liggen?
Gewoon proberen wat jij het mooiste vind, het horloge past bij alle soorten banden.
Joh, alles past op dit horloge als het maar kleurt.
Dit horloge is zo wie zo een bijzonder fenomeen, een vanaf de tekentafel duiker toepassen om een operatie in de woestijn te herdenken. Grotere contradictie kun je toch niet bedenken. ![]()
Hahaha, ja daar had ik niet eens aan gedacht ja. Een duiker voor in de woestijn. Hahahahaha
Die hype rond die Vostoks daar wordt toch niemand vrolijk van…hoewel, die gast die het desert shield artikel schreef en daarna de zijne voor de hoofdprijs verkocht vast wel ![]()
Waar kopen jullie zoal je sovjet horloges? Zie wel regelmatig wat voorbij komen maar prijzen variëren veel voor dezelfde modellen, heb groene komandirskies gezien voor 40 maar ook voor 200.
Hier op het forum, niet altijd goedkoopste maar wel lekker makkelijk. Uiteindelijk zijn ze ook niet zo duur.
Hoi vintage liefhebbers, en dan van Russische horloges.
Vorige week is er weer een Zim binnengekomen.
Morgen ga ik de kast restaureren, je kunt het volgen op het topic,
Wat een fantastische wijzerplaat!
Ebay, Vinted en hier op het forum laatst nog.
Ik zie hier zo weinig vintage Bochka’s. Zelf zit ik daar al dagen over te obsessen, die dingen zien er zoooo cool uit.
Alleen zit ik hier met mijn polsje van nipt 17 cm nerveus af te wegen of het ding überhaupt wel draagbaar zou zijn.
Ik volg er 4 ofzo op verschillende sites, maar kopen om dan uiteindelijk toch niet te (kunnen?) dragen is ook maar niets.
Bovendien geen te beste ervaringen met vintage horloges uit Oekraïne. En zij lijken nu net de grootste leveranciers te zijn.
Hoe dan ook, show those Bochka’s/tonneaus if you’ve got them!