Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Tja, er komen ook nogal wat Vostoks voorbij hier :stuck_out_tongue:

2 likes

Is een vintage model geen optie? Hebben meer karakter, vind ik. En dan een keer een service a 65 euro, en dan heb je een pracht horloge.

2 likes

Mischien ooit, 2de hand horloges kopen en/ of verkopen botst in mijn hoofdje, maar met enig geduld kan het ooit gebeuren, dat kopen dan.

1 like

Haha, vertel, wat botst er?

1 like

Moeilijk op te antwoorden; Een horloge zie ik niet zoals we een auto en/ of huis zien.

1 like

Om dan iets anders te posten dan Vostoks. Gebouwd in Duitsland maar met een CCCP uurwerk.

12 likes

Nouja, we hebben het hier niet over enorme bedragen. En met een service kan een horloge weer jaren vooruit. Vooral de NOS exemplaren zijn bijna nieuwe horloges, opgedroogde olie in het uurwerk daar gelaten. En daar is wat aan te doen.

1 like

Dat bedoel ik, nieuw kan ik behappen…dus.
Misschien ooit, even geduld a. u. b.

2 likes

Uiteraard.

Gerard heeft momenteel een heel mooi horloge te koop voor 130 euro :wink::wink:

1 like

Dank voor de tip, maar met een europe blijf ik op vrijdag, in mijn ogen, een buitenbeentje

3 likes

En even de lijsten enz invullen. Reglement enz doorlezen

Heb deze vast wel eens op vrijdag gedragen. :wink:
Maar is dan ook een van weinige van hun modellen die een origineel mechanisch Vostok uurwerk hadden. En dan bewerkt en perfect afgeregeld. Dat vond ik er toen ook leuk.

Apart merk uit Litouwen, dat in beginsel uurwerken van Vostok gebruikte en samenwerkte met de Russische fabriek. Tot de samenwerking stopte.
Ik ken ze vooral van de eigenzinnige op outdoor sporten en expeditie sfeer gerichte horloges.
Leuk als je iets bijzonders wilt en ze zijn goed gebouwd naar mijn ervaring. Ze hebben een eigen website met historie verhaal en huidige collectie.

Ik heb ooit ergens gelezen dat die finish vlaggen en banen geïnspireerd waren op een lange afstand auto rally in Rusland. Die bezel is ook niet helemaal vrij van markeringen zou ik zeggen. :wink:
Maar ik had hem graag gekozen op die van mij toen. Heb veel bezels geprobeerd maar nooit echt geslaagd.

12 likes

Buitenbeentjes hebben we niet in ons leuke en gezellige topic. Alleen maar bijzondere uurwerken.

4 likes

Die is zeker heel mooi!
Volgens mij poste je hem al ooit om mij te wijzen dat deze:

er erg op leek.

15 likes

Dat de Vostok Europe een vrijdags buiten beentje is zie ik alleen maar als een dikke pre. Zij waren wel bereid enigszins te innoveren en na te denken over een consistente toekomst.
Daar zou Chrisopol ook eens over moeten gaan nadenken (hopelijk zitten ze in de positie dit te kunnen doen).

6 likes

Het zijn ook mijn afwegingen, en zeker niet op feiten gebaseerde waarheid, ik gun ze daadwerkelijk alle succes toe!!

4 likes

Die op de "mod"zit heb ik ook inderdaad niet los gevonden.

2 likes

Door het sneuvelen van het alarmhorloge heeft de Tankist nu een mooie nieuwe band.

16 likes

Elk nadeel heeft z’n voordeel.

3 likes

Ja, as je geen band vrij heb, ken je ook niet wisselen, maar das logies…

4 likes