Super mooie Radioroom Drex! Mooi in elkaar gezet door Dirk.

Mooie foto , mooi horloge ![]()
Goedemorgen vroege vogels.
En voor straks natuurlijk ook vast de late vogels.
Allemaal een heel fijne Vostok vrijdag gewenst.
Bijna vergeten dat het vrijdag was. Bij deze geswitcht naar de Scuba met de OG bezel.
Fijne vrijdag gewenst, enjoy those Vostoks!
Leuke foto’s Drex en Shaunasleep!
Er is nog iemand op zoek naar dit horloge ![]()
Is die te koop aangeboden ?
Russische uurwerken zijn kwalitief goeie uurwerken echter de horloge kasten lopen qua moderniteit ver achter, omdat er zeer weinig in de horloge industrie wordt geïnvesteerd, zal met de oorlog te maken hebben.
Goedemorgen, vanochtend een Slava gepakt. Documentatie of beschrijving van deze uitvoering heb ik nooit kunnen vinden,
maar omdat het een fake ‘chrono’ is, vermoed ik dat hij uit de jaren '80 / '90 komt. In die periode sukkelde het roemruchte merk hard achteruit wat misschien ook wel ondermeer (naast het exporteren van uurwerken naar Hong Kong en China
) resulteerde in het maken van fake-chrono’s.
Hoe dan ook, iedereen een mooie Vostok-vrijdag!
Langzaam maar zeker word ik gek van die Russen én vooral van internet.
Ik weet dat de verscheidene horlogefabrieken (als gevolg van de centrale aansturing) soms elkaars uurwerken gebruikten of zelfs complete modellen in productie namen. Maar op internet is het af en toe helemaal een rommeltje. Wat @Lexaf in een topic ooit stelde: internet geeft slechts weer wat erin gestopt wordt. En als dat onzin is…
Dit horloge kom ik op internet tegen als een Raketa, een Slava én een Luch. Maar tot nu toe beperken ‘de boeken’ de fabrikant tot Luch in Minsk.
Wie weet meer over de herkomst van deze fleurige quartz?
De manier waarop de wings en ster overlappen zijn niet erg overtuigend. Dit zouden Russische grafici niet op deze manier doen, imho.
Jij toch ook?