Ja, ik weet ook niet hoe ik eraf kom…
Mooi horloge Erik!
Bezel ook prima afgestemd. ![]()
Ik heb denk ik 2 a 3% Russisch. Ik weet het niet precies, maar het zijn er maar enkele, een stuk of vijftien of zo. Ik zal 's een keer de Russen bij elkaar leggen in een verzamelbox.
![]()
Wordt nu toch wel benieuwd Wolter. ![]()
Dankjewel Jan. Het was alweer een tijd geleden dat ik deze omgedaan had.
Ik ben een bescheiden persoon en praat nooit over aantallen; het zijn merendeel goedkope horloges, wel leuke horloges, maar ik hou me niet aan een bepaald merk, ik kijk naar het uiterlijk en de prijs, ik ben daarom veel te vinden op veilingen om daar goedkoop aan een horloge te komen. Soms lukt het en soms niet. Nu koop ik ook totaal versleten horloges, althans als de kast versleten is, dan wordt er weinig voor geboden en kan ik aan leuke restauratiehorloges komen voor leuke prijsjes. En dan maakt het niet uit welk merk het is. Ik ben wel liefhebber van ongeveer 10 à 12 merken, maar ik koop veel om lekker bezig te blijven met restaureren van kasten, en natuurlijk uurwerken uit elkaar halen en servicen.
Eljo is ook een leuk merk; de platen zijn meestal nog bijzonder goed. Ik heb vanmiddag deze opgeknapt. Morgen gaat het uurwerk uit elkaar en krijgt het verse olie.
Zoals je op de foto kunt zien, restaureer ik kasten met behoud van de ziel, dus alle deukjes en krassen opgelopen door zijn lange leven blijven zichtbaar. Ik vind dat dat het mooist is; ouderdom mag gezien worden. Deze kast ga ik morgen nog verder oppoetsen voor wat glans, maar nu moet eerst het koper, nikkel en chroom zich goed zetten, dus nu lekker met rust laten en morgen even opfrissen.
![]()
![]()
![]()
Vandaag mocht ik van een gewaardeerd forumgenoot een gepolijste Vostok bezel ontvangen, welk ik even laat zien op een geborstelde kast.
![]()
Tevens is het rekbandje voor de vergulde Pobeda welk ik van Wolter mag krijgen ook binnen.
Nu maar even snorkelen naar een Scuba Dude voor onder de bezel.
![]()
Goed afgestemd. ![]()
Wat een gave becijfering zeg!!!
Ik wilde er één met een groene wijzerplaat, enkel is de enige groene een scuba dude die door de wijzeras gespiest wordt. Ik weet niet of iemand hier een zodanige heeft maar ik ga dat niet trekken.
Ik twijfel nu over:
Of dan toch maar (geen scuba dude
:
Ja hè? Gekocht van een verkoper op ebay uit Oekraïne. Super-aardige man, hij heeft op het laatste moment het quartz uurwerk nog laten vervangen omdat het oude kuren begon te vertonen vlak voor verzending. Heb ik wel eens anders meegemaakt.
Je ziet ze niet zo heel veel, deze. Ik heb even gekeken en zag er zo snel maar eentje, met een andere wijzerplaat (ook mooi):
https://www.ebay.nl/itm/235298368705
Slava deed in de Sovjet tijd al allerlei buitenissige dingen, zoals die tank horloges, maar ook zoiets als dit:
https://www.ebay.nl/itm/204633844008
Nou als je goed kijkt, zie je dat hij/zij relaxt over de as hangt.
Helpt dat? ![]()
Die laatste zeker. De dame een mooie zwarte outfit er bij. ![]()
Zekers, maar bij het "zomerhorloge vielen de Romeinse en Arabische cijfers mij op.
Pas bij tien voor half vier tot tien over half negen kan dat, nee dat trek ik niet ![]()
Heb jij zoiets in huis?