Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Stuk beter zo, en deze band staat 'm ook goed,

1 like

Is dit nog iets? Zojuist binnengehengeld.

5 likes

Dat zijn mooie bandjes, ik zal er een paar bestellen.

Gewoon een nieuwe poging :cowboy_hat_face: :sun_with_face:

13 likes

Veel beter! :grin:
:ok_hand:

3 likes

Ja ik vond wel dat hij een nieuwe poging verdiende :stuck_out_tongue_winking_eye:
Draag hem eigenlijk niet zo heel vaak meer maar besefte mij ineens dat ik hem al zo’n 10(!) jaar in bezit heb.
Destijds ook nog een uitgebreide NA voor geschreven :joy:
Tijd vliegt!

5 likes

Standaard Komandirskie, handwinder denk ik. Cccp periode.
Leuk voor een liefhebber van deze categorie zou ik zeggen.
As ik weer naar boven ga zal ik even in “het grote boek” voor je kijken Wolter.

Wat ik op het eerste gezicht positief vind, is de nette en zo te zien, orginele staat.
Met name van de kast, bezel en wijzerplaat. Maar wat meer en grotere/scherpere foto’s zouden wel helpen. Ook de van achterkant. :grin:
O ja, is er wat lume uit de kleine wijzer verdwenen? Schoonmaak binnenzijde en onderhoud is meestal wel aan te raden.

Update, ik kwam deze kastvorm niet direct tegen in boek van Juri Levenberg.
Ook bij Netgrafik niet precies dezelfde. Misschien wel redelijk zeldzaam dus.

4 likes

Dank je Jan, ik heb nog niet meer foto’s; ik heb het gisteren op Tradera gekocht.
Ik heb wel een foto van de achterkant.

en een iets verder uitvergrote foto van de voorkant. Ik zie ook dat in de urenwijzer een stukje lume eruit is; dat wijst er wel op dat het een originele is en geen nepper.

8 likes

Nog een paar foto’s van de nieuwe aanwinst. Tot nog toe erg blij met deze Boctok

Lekker in het zonnetje gezeten met em.

Lekker bramen gegeten, heerlijk en gezond.

Ik vind het zo leuk dat zomaar spontaan mooie bloemen opkomen die ik niet heb geplant.

12 likes

Heb jij niet heel veel horloges die je nog in orde moet maken, voordat je weer nieuwe horloges koopt?

Alsof je boeken blijft kopen, maar ze niet leest :stuck_out_tongue:

3 likes

Zoals 99% van de knutselaars hier (incl. mezelf) :crazy_face::rofl:

4 likes

Ik zie gelukkig maar vrij weinig neppers van Vostok voorbijkomen :+1:t2:
Zal een originele handopwinder met datum zijn, kast/bezel moet je smaak zijn, maar zijn dankbare horloges om op te knappen!

3 likes

Wat een bijzondere kleur lume eigenlijk op de wijzers :eyes:

2 likes

De dotje bij de indices lijken ook van die kleur te zijn. Ik zou dat horloge wel op een oranje en/ of groen getint bandje willen zien :thinking: :smiley:

Enkel als je zoiets al in huis hebt, misschien is mijn idee toch niet zo jofel.

1 like

Ik denk daar heel anders over dan jij Sander. Leuke horloges voor een lage veilingprijs is geen weggegooid geld. Het kan altijd weer te koop worden aangeboden.

4 likes

Voor een normale prijs zou ik het niet gekocht hebben; ik denk dat het een laag bedrag is wat ik heb betaald. En het is een Boctok, daar hou ik sowieso van. Alleen de naam al vind ik grappig.

4 likes

Spreek uit als"vwostok" Geen boktok dus.
Maar wist je vast al. :wink:

4 likes

Boctok is juist zo’n mooie naam, vind ik mooier dan Vostok

3 likes

Nee is beide Vostok. Betekend “oost”

Je gebruikt nu de Cyrillische schrijf letters." Восток". В spreek je uit als vw.
(En bijvoorbeeld een Р als r.)
Alles is anders in cyrillisch alfabeth. :grin:

1 like

Is mooier, maar inderdaad niet correct zoals @Omega_73 ook al aangeeft :+1:t2:

1 like