Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Ja wilde ook net reageren. Die rally is toch in basis een Amphibia, 200m druk bestendig. Met een metalen 12 uurs bezel?
Of te wel een duiker met een gezellig thema plaatje er op. In dit geval een auto rally.

2 likes

13 likes

13 likes

Naast oude en nieuwe Russische duikertjes, kan ik ook geen afscheid nemen van deze…dus draag ik ze regelmatig met veel plezier.

13 likes

Bedankt voor de heldere uitleg! :grin:

2 likes

Letten we even op de datum?

13 likes

Nee. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

:+1: :wink:

1 like

Reken maar! :100: :white_check_mark:

3 likes

Zo hebben we allemaal onze prioriteiten. Beetje reuring mensen. :wink:
Wel een beetje jammer dat ik nu juist de non datum Vostok’s verkocht heb. Minder gedoe. (Stiekem heb ik ze ook graag op de goede datum.)

Zijn er toch maar zo vier geweest. :thinking:

Goed weekend mensen! :grin:

7 likes

Ik vind het juist een beetje raar dat een Rally-horloge een bezel met uren heeft. Een rally-stage doe je in een minuut of 20 als je flink doorrijd, dus waarom zou je dan uren willen timen? Wellicht de tijd die je nog overhebt tot de start?

In mijn ogen een beetje hetzelfde ding als mensen op een SKX zonder GMT-wijzer een 24-uursbezel gaan monteren. Het ziet er zeker wel leuk uit, maar waarvoor gebruik je het?

4 likes

Het was wel een gedoe om 'm helemaal van de 3e naar de 25e (gisteren) te krijgen, maar dan ziet het er wel beter uit :grin:

10 likes

Tsja. Wat wil je rijdende meten? De gemiddelde snelheid op bepaalde etappes is heel belangrijk toch?
(Heb zelf alleen puzzel ritten gereden.)
Ik zou zeggen dan een tachimeter schaal bezel. Maar die is weer praktiser met een chronograaf lijkt mij.

Til er niet te zwaar aan Vincent. In Chistopol wilden ze gewoon een aantrekkelijk horloge uitbrengen.
“Eens kijken, welke bezel staat hier nu leuk bij? Pak die uit bakje c maar.” Zo ongeveer.

Maar is prima gelukt toch?

2 likes

Het is voor nu wel mijn enige horloge met zo’n bezel, dus dat is wel grappig ja! Ik gebruik de bezels bijna nooit, maar het is wel een leuke bonus als je er ook iets mee kan doen.

1 like

Klopt. Ja een 12 uur bezel is handig om 2 tijdzones bij te houden. Is dat misschien wat, bij een internationale rally?
Maar persoonlijk denk ik dan dat je het meeste hebt aan een 60 minuten bezel. Om iets te timen.

3 likes

Precies dat.
De frietpan in het schuurtje.
De burgers op de grill buiten.
Dat soort dingen.
Ik zie een bezel voor de rest meer als een architraaf op een kozijn.
Als strakke afwerking.

4 likes

Om de eitjes halfzacht te koken gebruik ik liever mijn duikcomputer.
:egg: :hatching_chick: :hatched_chick: :chicken:

3 likes

De 12 uur van Le Mans? :thinking:

Hoe dan? Dat is juist handig met een GMT omdat je dan ook weet of het in de nacht/ochtend of middag/avond is.

Dat dus, het is tenslotte geen

gebruik ik een chronograaf :grin:

4 likes

Is geen rally beste Folkert. :wink:

Ik een electrische kookplaat. :grin:
(Heeft een mooie timer, per kookpit trouwens.)

En ik probeer weer ontopic te komen. Een van mijn horloge exen.
Met een fraaie maar wat grof “ingedeelde” bezel.

11 likes

Ik loog een beetje, ik gebruik gewoon een timer, met alarmpje als het tijd is, op de telefoon. :rofl:

5 likes