Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

:sweat_smile:

Leuk horloge Wolter. Fraaie conditie. Je ziet de sport horloges niet vaak hier.

Deze was ook wel toepasselijk geweest. :wink:
Met dank aan Netgrafik!
:soccer:

9 likes

Ik heb nu mijn Russen een aantal maanden. Maar ik draag ze niet heel erg veel. Voornamelijk omdat ik er niet tegen kan dat de datum niet goed staat. Het niet hebben van een snelverzetdatum vind ik echt wel een flink nadeel.

2 likes

Je kunt er ook voor kiezen ze per horloge paar weken te dragen. Dan loont het op datum zetten.
Bij het volgende te kiezen horloge zoek ik vaak die met dichtstbijzijnde datum. :wink:

2 likes

Ja, kan. Maar daar draag ik teveel verschillende horloges voor.

1 like

Valt mij wel op dat er erg veel russische modellen met datum zijn.
Maar “zonder” zijn ze er ook.
Ook zelf een paar gehad en die juist verkocht. Achteraf toch niet handig geweest.

Toch leuk om ze weer eens te posten.

11 likes

Ik heb rond de twintig Russische horloges waarvan slechts drie met datum. Misschien moet je je collectie aanpassen aan wat je graag draagt?

1 like

Wat maakt het uit … :thinking::stuck_out_tongue_winking_eye:

Ook genoeg Russen zonder datum in het assortiment.

3 likes

Dankjewel Jan, dit is een nos exemplaar.

2 likes

Ik voel een polletje aankomen welke er mooier is😂

11 likes

Weer die lugs he. :thinking:

Geen zorgen man. Beide (horloges) in super conditie. :grin:

1 like

We zullen zien wie er echt goed kijk op heeft, dan is het wel duidelijk, denk ik. Trouwens, ik vind het een mooi horloge, alleen heel jammer dat de naam Boctok niet op de plaat staat. Anders waren ze even mooi geweest, maar nu geef ik toch de voorkeur aan die van mij.
En wat je expres hebt gedaan, is om de duiker er goed uit te laten komen, dus op dit moment loopt hij uren achter. Ik wil nog wel even een fotoreeks maken, dan zet ik hem ook op 15.10, geen datum en geen automaat, maar dat maakt verder niet uit, dus er zitten nogal wat verschillen in het model, maar je hebt een hele mooie Boctok.

Dus ik heb de tijd even aangepast en een paar foto’s gemaakt, ook een duidelke foto van de lugs

8 likes

Klopt. Met name Komandirskie met wostok logo of de merknaam Wostok. Beide cccp en een 420 kast.
Wel lijken mij de lugs van die van Wolter scherper en strak gepolijst.
Beide automaat? Nee dus. Datum. Etc.
Je zou ze ook naast elkaar moeten leggen om de scherpte van de print te vergelijken.

Valt mij bijvoorbeeld op dat mijn cccp scuba een veel mooiere ragfijne print heeft dan de latere russia modellen.

Zoek de verschillen.

10 likes

Heeft er niks mee te maken. Is puur subjectief.

1 like

Rustiger inderdaad.
Opmerkelijk is ook het ontbreken van de “relief metalen” stripjes op de 12 uur indice bij de cccp. Geen lijmresten of beschadiging.
Dus gewoon "Russisch " “vergeten”? Want het bakje van indices was leeg en Vladimir van de logestiek is met lunch pause?
Ik vind het wel charmant.

En ook die fascinerende groen/blauwe sunburst lak, vind ik fraai.

Begint een reeks te worden.
2 vergelijkbare modellen naast elkaar en beoordelen. Best interessant, je gaat weer kritischer kijken.
Wie volgt? :grin:

Knipoog-emoji achter de zin wil nog wel eens helpen, dan lijkt het ook meer op een grappige opmerking.

1 like

Geen grappen over horloges Sander! :face_with_raised_eyebrow:

:wink:

Vooral niet over Duitsers.

1 like

Half Duits!

10 likes

Misschien wel de allerberoemdste contradictio in terminis : Duitse humor.

2 likes