Iedereen een mooie Vostok vrijdag toegewenst,
Dan wil ik jullie graag een hele mooie vakantie toewensen.
Tjee, lopen we elkaar mis, Folkert
(
)
Straks nemen we de trein richting Praag - Dresden. En na een overnachting daar via Hannover - Duisburg weer richting Nijmegen.
Je had gelijk, de geboortestad van je vrouw is ontzettend mooi (en dat geldt zelfs voor een aantal buitenwijken) en zeker een herhaald bezoek waard.
Iedereen een fijne Vostok-vrijdag!
Buiten een horloge mijn andere trouwe metgezel ![]()
Wens iedereen hele fijne vakantie periode op deze Boctok vrijdag. En voor wie de vakantie erop zit, nog maar 11 maanden.
Jij bent helemaal bij de laatste trent Dirk.
Mooie tijd gewenst met je “Coolcation”. ![]()
Folkert ook fijne vakantie vanaf volgende week en Charles goede reis terug.
Fijn om te horen dat jullie het de moeite waard vonden. Inderdaad zijn sommige buitenwijken ook mooi. Zolang je Nowa Huta overslaat
(Communistische “architectuur”)
Dankjewel iedereen!
Hmmm, vond ik toch wel wat hebben. Van buiten dan. Zeker het opgeknapte deel.
Was aan het fotograferen en werd door twee mensen aangesproken. Leuk gesprek. Zij wonen er toch al hun leven lang met plezier. Maar licht en luchtig zijn woorden die je bij deze woningen niet kunt gebruiken ![]()
Fijne Vostok-vrijdag allemaal,
Vanmiddag opgehaald. Na een tip van een HF-lid heb ik het gekocht op Vinted.
Ik heb het met renaissance ingesmeerd; de kast moet nog een keer goed opgepoetst worden.
Mooi zijn die hè? Dit is de mijne, met de zgn. sniper dial en een bezel die je maar heel weinig ziet:

Ik denk dat ik wederom maar weer geen Vostok meeneem op vakantie.
Sowieso heeft iedereen mijn schoonfamilie nog nooit een Russisch horloge gedragen, ook niet in de jaren 70 en 80. Er was altijd wel iemand in de kennissenkring die even naar het westen ging om te winkelen en een stel horloges meenam. Atlantic en Tissot waren populair. Mijn zwager draagt nu altijd Timex.
Ondanks de Vostokloosheid wens ik je een fijne vakantie!
![]()
Deze oranje knaller gaat toch echt wel mee naar Griekenland deze zomer ![]()
Dan mag jij een Vostokrijke fijne vakantie genieten!
Thanks!!
Dankjewel!
Heb in de oude stad een horlogehersteller gezien, een kleine werkplaats met wat horloges in een vitrine. Jammer genoeg sprak de goeie man geen vreemde taal, ondanks zijn hoge leeftijd.
In de vitrine lag wat vintage van de bekendere merken.
Verder heb ik alleen quartzhorloges, die ik zelf het geld zelf niet waard vond, gezien in de etalages van pandjeshuizen, de lombardy.
Maar alvast een fijne vakantie / goed familiebezoek gewenst!