Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Mee eens Folkert, meest veilige is in de buurt blijven zoals hier. Dan weet je van wie je koopt. Als je dan toch buiten de deur wilt shoppen zijn de meest betrouwbare winkeltjes Poljot24 van Julian en Vostok24 van Peter. Bij de laatste kun je ook nog je eigen Vostok samenstellen en als je het zelf niet aandurft je gekochte Vostok onderdelen te assembleren zijn er hier genoeg die dat voor je willen doen.

3 likes

Ik heb weleens een Pagani Design Daydate uit Amerika besteld via Reddit; mooie prijs, prima conditie. Bezorgingsoptie gefixt met de verkoper, met Paypal betaald, maar het horloge is nooit verder dan St. Kitts gekomen. De verpakking kwam na een paar maanden leeg retour gestuurd naar de verkoper en ik heb netjes m’n geld teruggekregen, iemand had 'm gewoon heel brutaal vanuit het pakje gestolen.

Via marktplaats heb ik zat goede horloges gekocht, wat Seiko’s, vele Casio’s, een Tissot T-Touch en nog een hoop meer, mijn vader ook. Dat gaat meestal gewoon heel netjes!

1 like

Ze zeggen weleens “buy the seller” . Heb goede ervaringen met ebay voor Vostok horloges uit Engeland en de USA. En ook uit Oekraïne. Er was ook eens een dure zeldzame Sturmanskie bij. Uit Rusland. (Inmiddels koop ik daar niet meer.)
Zelfs een keer een zeer fraaie vintage Omega op marktplaats gekocht. Van een particulier. Ging allemaal prima. Altijd handelaar revieuws en historie checken en advertentie stijl goed bekijken.

Maar bij voorkeur koop ik bij goede handelaren of van een vertrouwde forum genoot. :wink:

3 likes

Ik bestel eigenlijk nooit wat in de VS want met verzenden en kosten erbij wordt het vaak belachelijk duur. Maar in Oekraïne inderdaad wel een paar keer bij dezelfde verkoper gekocht. Amphibia Force in Barcelona is ook een gewaardeerde verkoper voor moderne Vostoks.

3 likes

:nauseated_face:

PayPal is altijd een extra veiligheid welke ik altijd als betaalmiddel gebruik.

2 likes

Ik heb uiteindelijk een PD-Datejust besteld via Marktplaats. Hij is in mijn ogen echt mooi, alleen wel wat te groot. De Invicta Pro-Diver is wel de betere maat van de twee.

Hommages zijn inderdaad niet iedereens smaak, je hebt helemaal gelijk, Folkert.

1 like

Die gebruik ik altijd als het om Ebay of bijvoorbeeld Discogs gaat. Verder heb ik nog geen horloges via Reddit gekocht :upside_down_face: het blauwe gedeelte hier is inderdaad wel een mooie plek, maar ook heel gevaarlijk als je jezelf had gezegd niets meer te kopen :joy:

1 like

Klopt.

Klopt helemaal niet. Je mag vinden van hommages wat je wilt maar het is wel zo netjes dat voor je te houden en niet elke gelegenheid aan te grijpen om je eigen superieure smaak te etaleren.
Laat dat maar over aan de kindertjes uit de groene hoek.
Even voor de volledigheid.
Bij mij in de kist is zowel PD als Rolex te vinden en vraag me aub niet waar ik het meeste plezier aan beleef.

Eenmalige off topic foto.

3 likes

Ik bedoelde eigenlijk dat Folkert gelijk heeft, maar team Hommage heeft ook gelijk, want ieder lid hier heeft zijn eigen smaak. Anders zou het ongelofelijk saai zijn, toch? Des te meer Hommages voor ons, Eddie! :wink:

Op het moment heb ik m’n Invicta Pro omgedaan, want de verwachte Komandirskies zijn er nog steeds niet :unamused:

1 like

Je draagt je PD’s trouwens wel vaker dan je Air King, als ik het goed onthouden heb :wink:

1 like

Ik ben aan de Pobeda begonnen, dit horloge gaat naar Ricardo,@Magnifique ik heb het nu ontdaan van de oude chroomlaag.
We zitten nog in dubio wat we zullen doen: vergulden of verchromen.
Wat je hier ziet, is een kast zonder chroom. De kast is van messing. Als je messing over de polijstborstels haalt, krijgt het een goudkleur, dus krijg je nu al een idee hoe het er met goud uit kan komen te zien.

De plaat ziet er perfect uit.

8 likes

Nou, das een goed idee. Als er iemand een mooie gmt heeft hoor ik t graag

1 like

Vind dit ook wel wat hebben. Een goudkleur (bij dit horloge). :thinking:

3 likes

Je kunt een zoeker plaatsen in het lichtblauwe deel. Al blijkt dat op dit moment enigzins een risico te zijn m.b.t. oplichting van buiten het forum.

4 likes

Ben al tijdje zoekende naar de juiste gmt.
Heb de citizen series 8. Maar twijfel over formaat

Hear hear. Zelfde hier, twee vintage Tudor, een inmiddels ook alweer aardige vintage Air King. Maar ik draag ook graag mijn Pagani GMT die eruit ziet alsof hij een maand op een straaljager vastgebonden heeft gezeten. Of de Sugess chronograph. Anyway, laten we het horlogeplezier niet laten bederven door mensen voor wie het afzeiken een tweede natuur is. Plaatje voor de sfeer en voor dit mooie topic:

7 likes

Ik ben nu de kast aan het vernikkelen, ik ga gewoon door. Hierna komt palladium. Als ik dan nog niets hoor, ga ik verder met goud. Is toch wel mooi en zeer speciaal. Ik vind de witte plaat, mede omdat het er nog fantastisch uitziet, wel goed staan bij goud,

2 likes

Dan maakt een Vostok GMT 170 kast weinig uit, is ook ca. 41mm en nog dikker en minder verfijnd. Uniek is ie natuurlijk wel. Het is een oer GMT zoals de eerste generatie Rolex GMT master, een 24 uur wijzer die gewoon meedraait met de tijd en een draaibare bezel die de tijd in een andere tijdzone aangeeft.

1 like

Ja, goud! Ik heb er ook nog zo één liggen en die zal ik binnenkort eens kaalmaken en voorbewerken voor vergulden. En dan moet ik op zoek naar zo’n bijpassende band waardoor het de sovjet versie van de Piaget Polo wordt (speelden ze polo in de Sovjet Unie???), een horloge voor de oude commie geezer.

4 likes

Doe je ook galvaniseren? Zo niet, dan wil ik het wel voor je doen.
Heb je een foto van dat bandje? Dan kan ik es op zoek gaan voor mijn Pobeda of voor jouw horloge.

1 like