Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Nee, ik heb er wel over gedacht, doe ik soms nog steeds, maar ik heb ook al zoveel andere dingen… en ik weet nu al, als ik ga galvaniseren wil ik ook een lapping machine, en daar heb ik om te beginnen al helemaal geen plaats voor, en waarom zou je zoiets duurs aanschaffen als je hem niet commercieel inzet, etc. etc. etc. Dus ik heb het voorlopig voor me uitgeschoven.

Er is een adres in Amsterdam waar ik het heen wilde brengen, die vergulden één keer per maand, kan even niet op de naam komen maar het is daar bij de houthavens. Maar als jij het wil doen vind ik dat wel leuker, hier op het forum. Ik zal je tzt een berichtje sturen!

Wat ik bedoel is dat met enige fantasie en het juiste metalen bandje het horloge in de verte wel wat weg heeft van deze:

Ik stel me dan dit soort mannen voor, zoals hier in Albanië, die het allemaal nog hebben meegemaakt, en eentje draagt dan die gouden Pobeda die hij nog van Chroesjtsjov heeft gekregen vanwege zijn verdiensten voor de revolutie, zoiets.

2 likes

Ik zeg helemaal niets :zipper_mouth_face:

:rofl:

Wat een (voor mij onverwachte) prachtige combinatie, volmondig vergulden maar.
Bandje voor erbij heb ik ook al gevonden

Groten dank!!!

Jullie kunnen hier het hele proces volgen

1 like

Dan ga ik het vergulden, het wordt een mooi ding hoor!

1 like

Of misschien deze? Maat is 18mm maar hij wordt dan wat breder, sluit misschien mooier aan bij de kast?

Edit: Heb even de kast opgemeten en dat geribbelde deel is 22mm breed, give or take. Dus je moet eigenlijk iets hebben, tenminste dat zou ik willen, dat 22mm breed is, dan taps toeloopt qua elegant, maar 18mm is aan de lugs. Misschien zo’n flexband bijknippen of zo, ga er eens over denken, de lugs zijn verborgen dus je kunt wel wat rommelen.

2 likes

Deze schakeltjes lijken mij breder (dikker) dan de schakeltjes die op de kast zitten, en ik wilde het doorlopend hebben.

Zoiets als deze:
https://www.ebay.nl/itm/227403146878?itmmeta=01KYMN1A24Q2B3B46SM1ZV2GWW&hash=item34f248a67e:g:E-QAAeSw9JNqPNXf

Misschien toch voor de neomatic worldtimer gaan?

Ja precies!!! Ik zou als ik jou was dat horloge kopen en dan die band opknappen en ook vergulden. Dan heb je echt een topstuk.

1 like

Als ik de rest van de ebay foto’s bekijk sluit dat ook niet echt mooi aan.
Ik ga nog even prakkedenken.

1 like

Ehm, die kost een veelvoud van de Vostok, uiteraard een super mooi horloge maar het is geen vergelijking.
Je kunt ook het budget nog wat verder optrekken en een “Zwitserse Vostok” :crown: kopen. :grin:

2 likes

Zwitserse vostok? Leg uit

1 like

Grapje, een Rolex :wink:

2 likes

Leuke foto. Zou ook zo in Saint Tropez kunnen zijn. Daar zag ik zo’n stel aan het schaken, in de hoek van de “locale” bootjes. :grin:

2 likes

Nee. De polar ook al gehad.

Ik ben er wel geweest paar jaar geleden, met de auto, week of zes, maar ik heb deze foto niet genomen. Komt uit een moderepo. Maar wat je zegt klopt natuurlijk, dit kan overal aan de Middellandse Zee zijn.

Nabrander: Polo kent een korte en interessante geschiedenis in de Sovjet Unie:

1934: “First Polo Game Played in Russia”

2 likes

De Pobeda is gereed voor de pols van Ricardo.

Hier enkele foto’s om een idee te krijgen hoe het is uitgepakt.

Ik ben wel zeer tevreden en heb veel voldoening van dit projectje gehad.

Nu het kroontje niet vergeten

Van een goedkoop 11-euro-horloge gekocht op Tradera naar een prachtig horloge voor onze makker Ricardo. Dit bandje krijg je er niet bij hoor, haha, ik zag het toevallig liggen. Deze hang ik aan die andere gouwe Pobeda.
Er zit ook een mooi bewerkt uurwerkje in.

Een echte metamorfose, van chroom naar goud.

14 likes

Daar is over nagedacht. :upside_down_face:

1 like

Ik ben zo’n beetje sprakeloos!!!
:heart_eyes: :star_struck: :heart_eyes: :star_struck: :ok_hand:

1 like

Zal niet zo lang duren dat je weer langskomt; beide horloges liggen klaar.
Je kunt alvast een bandje bestellen; de lugs zijn 18 mm.
Die blauwe die voor de Raketa is bedoeld, zou hier ook op staan.

1 like

Komt goed, als ze er zijn komen er meer (passende) bandjes, ik wissel op huidige horloges ook geregeld. :currency_exchange:

1 like