Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Echt supergaaf geworden, zeer inspirerend ook, dit. Proficiat!

2 likes

8 likes

Dank je, Tabogano.

1 like

Dat heb je echt keurig gedaan, petje af! :+1: Geniet er maar goed van Ricardo!

2 likes

Dankjewel Vincent, ik heb al eens dit model verguld en Ricardo vond het toen ook al zo mooi geworden, dus vandaar dat ik deze had gekocht om iemand te kunnen verrassen en dat is goed gelukt. Ik ben erg blij dat het horloge weer een tweede leven krijgt en weer gedragen gaat worden door iemand die het ook echt mooi vindt en er zeker draagtijd aan gaat geven. Dus we zullen het hier nog wel een keer terugzien met een ander mooi bandje dat Ricardo gaat uitkiezen.

2 likes

Bijzonder vet geworden dit! :ok_hand:

2 likes

:see_no_evil:

Ligt nog altijd tot mijn tevredenheid te stralen naast de andere LCD-schermpjes.

2 likes

Dat is echt een heel mooi horloge geworden! Ik ben normaal niet zo van het goud, maar ik kijk nu toch met een iets andere blik naar sommige van mijn (vintage) horloges. En dan niet alleen Russen.

Draag het horloge met plezier en trots, Ricardo. Dat verdient het zeker.

5 likes

Heb je alle muziekjes al geprobeerd? Fijn dat ie bij een echte liefhebber terecht gekomen is.

4 likes

Dat gaat allemaal zonder moeite gebeuren.
Dank jullie wel!

1 like

Die vraagt inderdaad echt om een bijpassende metalen schakelband.

Heel stijlvol geworden. Niet elk horloge verdraagt goud zo goed. :ok_hand:
Veel plezier ermee!

2 likes

Het word de 18mm Fixoflex, Hadden ze ook 22mm gehad, had ik het idee van Tabogano uitgevoerd.

2 likes

Ook wel eens aan het bij/af knippen en vijlen geweest. Maar lastig om netjes en strak te krijgen.
Misschien voorlopig dan maar een breedte stap te accepteren.

En je oefent in tussentijd een keer met een oude band.

Nu even testen na al die 2FA onrust.

Ja…foto van maandag uploaden werkt nog prima. Zat gisteravond wel te prutsen met zo’n authenticator. Blijkt helaas nodig.

7 likes

Zat jij ook zo te prutsen. Toen ik vanmorgen het forum wilde checken werd ik ook geconfronteerd met hetzelfde. Authenticator heb ik minder goede herinneringen aan dus het alternatief maar gekozen. Helaas is het idd nodig.

2 likes

Ja, ik dacht, eerst even wachtwoord weer eens vernieuwen. (Heb prima wachtwoorden trouwens, van een digitale generator).
Maar ik krijg geen herstel emailtje binnen??
Zal wel door alle onrust komen.

Daarna maar die 2FA, ik ken wel het principe van een controle sms of email.
Maar moest nu eerst snel googelen welke authenticator app betrouwbaar en gebruiksvriendelijk is. Vraagt dat ding om een naam in te voeren. Had eerst niet door wat daar de functie van was. Bestaande naam? Nieuw bedachte naam? Dus eerst maar wat geprobeerd.
Werkt nu wel, routine moet nog komen. :wink:

2 likes

Heb eerst de handleiding opgesnord en heb vervolgens een tijdje ‘gespeeld’. Maar na verloop van tijd verschoof de focus weer, zoals bij mij altijd wel het geval is.
Maar ik draag het horloge toch met enige regelmaat. En soms reageren mensen, en dan vaak volgens een min of meer terugkerend scenario.

Vooral de veertigers, vijftigers en zestigers reageren en dan vaak in tweede instantie. Deze generatie heeft het klassieke Casio-beeld in hun onderbewustzijn opgeslagen. En dit horloge past dan net niet in dat beeld. En dus wordt dan na een tweede ‘huh?’-blik de vraag gesteld wat ik om mijn pols heb.
Eigenlijk dus heel leuk, dit horloge :blush:

3 likes

Als halve leek adviseer ik de Proton-wachtwoordmanager en authenticator. Simpel in gebruik door leken, voor de techneut veel mogelijkheden, degelijk en heerlijk Zwitsers. Ontwikkeld door IT’ers en andere wetenschappers die elkaar bij het CERN hebben leren kennen.

4 likes

Vanmiddag deze drie nato bandjes opgehaald bij een parcelshop.

10 likes

Meestal vind ik deze Zulubandjes net iets te grof, maar als ik de foto’s zie matcht het geheel gewoon goed. Waarschijnlijk ook, omdat Zulu’s meestal wat dikker zijn dan Nato’s. (Deze hebben dan ook de neiging om te zwabberen bij een wat zwaarder horloge.)

1 like

Jaaaa, erg fraai. Ben ook nog steeds erg blij met de mijne:

Bij de weg: waar is @Piet82 gebleven? Al lang niet meer gezien :man_shrugging:

11 likes