Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Succes Bill. :+1:

Ik adviseer voor vanavond zo’n horloge.

Maar zonder gein, bedenk dat je al jaren ervaring hebt. Misschien wel meer dan de beoordelaars.

14 likes

Gedurfd zo in het najaar🤔

2 likes

Had liever in de zomer geschilderd, maar dát was een beetje warm…
Nu schilderen gaat heel goed, maar je moet wel de app van de KNMI en van WeerNL en van Buienalarm in de gaten houden. En dan nog kun je pech hebben, ondanks goede weerberichten.

Had twee weken geleden de balkonbalustrade afgelakt, een hele dag bezig geweest met de onder- en bovenregel en spijl na spijl na spijl na …
Na afloop onverwacht een korte stortbui, kon ik een week later gaan schuren en opnieuw aflakken…

4 likes

15 likes

Ik probeer te wennen aan de 24-uurs weergave van deze, volgens mij, Poljot.
Horloge werd verkocht als Raketa, maar dat is het denk ik niet.
Ik heb nog niet binnenin gekeken voor meer uitsluitsel.

12 likes

Zo te zien een Raketa als basis met een nep/fantasie wijzerplaat.

6 likes

15 likes

Dat triggert :smiley:

Effe snel opengemaakt en er tikt inderdaad een raketa 2623 in.
Ik vind de plaat wel leuk. Doet me op een of andere manier denken aan de kunstmatige horizon in een vliegtuigcockpit

3 likes

Please no more Ladas. :sob:

2 likes

Er staat pilot op de wijzerplaat. Juri Levenberg gebruikt dat ook voor zijn horloges. De wijzerplaat die jij echter hebt is een veelvoorkomend substituut bij opnieuw opgemaakte Raketa horloges.

11 likes

Ah, is dat wat er staat. Ik kon zien dat het op “ot” eindigde en poljot wordt weer net anders geschreven…
Ben de plaat nog niet eerder tegen gekomen

1 like

Ik ben al enige tijd geleden gestopt met Ebay in de gaten houden, maar daar kwamen ze geregeld voorbij. Ik denk dat er ook een grote verschuiving naar Etsy is geweest, want daar staat ook heel veel rommel op.

3 likes

En dan op zo’n T-shirt precies net zo doorgezakt als in het echt.

2 likes

Ik ga heel snel aan dit filmpje denken als je over Lada’s begint.

Het is wel een beetje een aparte soort humor, sorry daarvoor! Ikzelf vind het grappig.

5 likes

Ik heb mijn Yeltsin-Komandirskie via Etsy besteld, die is helemaal origineel. Je moet gewoon goed zoeken, dan kom je wel wat leuks en origineels tegen!

1 like

Dat is een beetje het probleem. Ik weet wel waar ik moet kijken, maar iemand die denkt een leuk Soviet of Russisch horloge te kopen kent de verschillen niet en wordt voor de gek gehouden.

3 likes

Goedenavond allemaal, nu met mijn eerste Boctok.

Heb 'm vanaf 5 naar 8 gedraaid, dacht dat ie op 15 stond, wazige bril of zo.

Ik wens jullie allen een fijne Boctok-vrijdag en een fijn weekend.

14 likes

Het is al 15 jaar geleden maar hij blijft leuk :joy:

6 likes

Deze wordt het minst ontzien in het gebruik. Ik doe deze zelfs speciaal om bij klussen of andere activiteiten met een grote kans op schade.

Het glas is al weer aardig gekrast. Het leuke is, dat als ik deze weer poets of een nieuwe plaats, het horloge er weer top uitziet.

15 likes

Auto van het jaar 1964. Althans, de Fiat 124 waar de Lada op is gebaseerd. Oke, niet helemaal, want de Lada was geavanceerder en beter ontworpen dan de Fiat.

Vroeger was alles beter. Het gebrek aan hightec heeft er wel voor gezorgd dat de Lada’s makkelijk in onderhoud waren en hierdoor lang mee gaan.

Komt overeen met veel Russische horloges, zeker de Vostoks. Weinig verfijnd, maar ze zijn gebouwd als een tank.

9 likes