Niks mis met een Lada.
Zijn tenslotte afgeleid van mijn favoriete merk. Fiat. De 124.
Mijn ouders hadden een 124 station, fijne auto.
Wij rijden zelf al jaren fiat. En een van mijn eersten was een 850 special.
Ik ben van 1963 en heb al van jongs af aan veel interesse in auto’s gehad. Vanaf mijn 18e zat ik regelmatig achter het stuur van mijn vaders auto en enkele jaren later ook diverse eigen auto’s en van vrienden. Vele merken en types zijn de revue gepasseerd en ik kan over het geheel alleen maar stellen dat auto’s over die ruim 50 jaar alleen maar steeds betrouwbaarder zijn geworden en ook veiliger en zuiniger en van steeds meer gemakken voorzien die het reizen veiliger en aangenamer maken.
N.B. Jammer dat we nog geen parallel topic in het grijs hebben zodat we ongebreideld over alles behalve horloges kunnen praten.
Mijn Cuore uit 2008 heeft ook zo goed als niets aan opties. Nouja, ABS, stuurbekrachtiging en een radio met 2 speakers. Voor de rest is alles analoog, met raamzwengels. Heerlijk! Meer heb je ook bijna niet nodig.
En daarom worden ze nog steeds gebouwd. Ik vind ze echt leuk, maar de brandstofkosten zijn niet zo leuk als je ze hier in Nederland rijd, maar in Rusland is de benzine niet zo duur dus dat scheelt. De Niva is ook leuk.
Maar wel uit verkocht.
Raketa heeft al jaren een prima ontwerp afdeling en mooie “thema” horloges. Ook mechanisch mooi.
Maar heb geen ervaring met de kwaliteit en naukeurigheid. Paar jaar geleden zo’n 1200 tot 1500 euro. Was mij toch wat te gek.