Wel een prachtig ontwerp ![]()
Raketa-waardig, zou ik bijna zeggen.
Voor een horloge waarbij de wijzers nog steeds veel te kort zijn
ondanks dat ze
hebben ![]()
![]()
Devaluatie van de Roebel?
Eens, ze hebben oprecht heel gave dingen gemaakt.
Vond deze serie ook heel cool. Met ingelegd steen.
Maar helaas…
Los van dat het net uitgekomen model mij vrij weinig doet, zou ik in de huidige tijd nooit iets uit Rusland kopen.
Op YT staan genoeg uploads met de nieuwe productiefabriek van Raketa. Daarnaast hebben ze een inhouse kaliber ontwikkeld. Dit alles met behulp van een niet Russisch marketing team. Het plan was hiermee als merk in het hogere hologery segment te komen. Best sneu natuurlijk dat je in zo’n k.t land zit. Je buitenlandse investeerders en marketingteam lopen vervolgens weg en krijgt op de koop toe ook nog te maken met sancties. Om te overleven moet je van ellende vervolgens geld gaan zoeken bij nationalistische oligarchen. Veel succes. Heeft Vostok Europe net even de betere keuzes gemaakt. Maar ja, als je alles van te voren weet…
Vooral een k.t regering, er wonen ook veel aardige mensen die niets durven te zeggen.
Ik koop ze niet meer nieuw omdat de kwaliteit zo k.t is ![]()
De propositie van het moderne Raketa was best aardig/competitief (voor dit hele gedoe en prijzen natuurlijk).
In de range 800-1400 kreeg je stiekem best veel.
- originele ontwerpen
- alles in house(!)
- merk met rijke geschiedenis
Dat is objectief gezien best een sterke propositie als je het vergelijkt met andere merken die hieraan voldoen.
Of mensen dat het waard vonden dat is een tweede natuurlijk ![]()
Dusja inderdaad best sneu al met al.
Ja klopt, deze vond ik ook niet een topper. Ik had het vooral over die lijn van aantal jaren geleden. Thema horloges zoals de Polar serie en de scheepvaart/ 24 uurs lijn. En inderdaad een fraai inhouse kaliber.
Ik koop zelf al jaren geen horloges of accesoires meer daar. Helaas voor de goedwillenden onder hen. Maar zo gaat dat altijd.
Maar… Je horloge was vast waterdicht.
Ik klus altijd met mijn Rolex. ![]()
Dat zeker,
Mooi is een ander verhaal.
Als ik verplicht iets op zou moeten noemen wat ik er mooi aan vind zou ik waarschijnlijk de band noemen.
Hej Wolter, had even niet meer scherp dat jij ook een 3133 hebt. Mooi ding.
Staat gaaf zeg!
Wat voor band is dat?
Originele uitgave van Vostok?
Deze is ook prachtig!
Welk type en ref is dit?
Gr en fijne Vostok zondag avond allen ![]()
Volgens mij is dit een originele bracelet.
Ik zie geen Boctok-logo op de bracelet. Ik dacht het wel eerder te hebben gezien op een Boctok op Etsy.
Als je kijkt hoe mooi het aansluit bij de lugs, denk ik dat dit type bracelet wordt gebruikt bij een Boctok.
Het is denk ik zo te zien aan de sluiting wel iets jonger dan de Boctok, of het is niet veel gedragen; de sluiting ziet er nog als nieuw uit.
Hoi Dirk, was jij niet degene die de tip heeft gegeven dat er op het Duitse forum deze te koop stond voor een schappelijke vraagprijs?
Nee, dat was ik niet. Maar ik ben wel aardig enthousiast over de 3133 kalibers. Van de meeste gemiddelde Russische vintage kalibers is dit toch wel een buitencategorie.
Ik ook Dirk. De 3133 is afgeleid van een Valjoux 7734, dat dan wel. ![]()
Waarvan ze ooit de productie machines kochten toen Valjoux zelf, overging op de 7750.
Zeker geen nadeel trouwens, zo’n door en door beproefd ontwerp.
Hier voor de aardigheid een 3133 met hacking complicatie van de Sturmanskie militaire versie. De 31659.
Dat hebben ze technisch toch mooi gemaakt. Je ziet het veertje, dat het uurwerk stopt, nog net bij het balanswiel. Dat palletje (met veertje) bij de 7 van nummer 7871.
Heel mooie Blue Angels Dirk! ![]()
Die dial en bezel zijn weer afgeleid van de Breitling Navitimer bedenk ik mij net. ![]()
Zo is eigelijk alles een familie. ![]()
Erg mooie set zo.
Zodra ik het staal erop heb gezet zal ik ook ff eea posten.