Show je all time favoriet! Deel 1.

Lastig kiezen, momenteel deze:

23 likes

Deze👆

Echter heb ik die momenteel niet meer in bezit. Van de horloges die ik wel heb is de 16234 met blauwe plaat de favoriet, die zal altijd in bezit zijn.Uploaden: 20220512_161043.jpg…

7 likes

Je favoriet niet meer in bezit?!

Hoe dat zo?

Prachtig :ok_hand:t2: Zowel het horloge als de foto :camera_flash:

Ik woon in de binnenstad en droeg 'm heel weinig. Heb meegemaakt dat iemand mij naar huis volgde en nog even voor de deur bleef wachten. Hij is helaas te flashy. Beleef overgens ook bijna net zoveel plezier aan m’n 16234.

Het bloed kroop echter waar het niet gaan kon en ik heb toch weer een gouden Rolex gekocht, wel op leer ditmaal. Maar ook prachtig!

20 likes

Prachtig! :heart_eyes:

Prachtige patina op die lumen spots!
Voor mij de Cermit.

10 likes

Mijn all time favoriet. In mijn puberjaren was ik al weg van dit horloge. De etalage van Siebel (jaja destijds dealer) liep ik niet voorbij zonder even de Speedmaster te scannen. En ik vind deze nog steeds fantastisch.

14 likes

Ik heb er even over nagedacht, maar niet te lang. :smiley:

Mijn all-time favoriet zou, verrassend, een Grand Seiko kunnen zijn. Maar nee, mijn all-time favoriet is deze Grande Dame van Tissot.

Ooit in een ver verleden toen ik voor mijn werk veel reisde, zag ik een, toen al vintage, variant (origineel jaren '50) bij een oudere collega. Toen sloeg er een vonkje over.

Maar ik was toen nog niet zo met horloges bezig en ook niet echt op zoek.

Later, toen ik me toch ruimschoots in horloges en verder in worldtimers en GMT’s aan het verdiepen was, kwam ik weer bij de Tissot Worldtimer terecht. Tissot was in de jaren vijftig de eerste horlogemaker met een automatische worldtimer.

Zo kon ik, een jaar of 7 geleden, de Heritage 160th anniversary variant krijgen. 42mm, in een stalen kast. Ook een erg fijn en leuk horloge, maar nét niet de vonk van de oude uit mijn geheugen. Ik meen dat die Heritage variant destijds naar @HorlogeHalle is verhuisd.

Vervolgens kwam ik erachter dat er een gelimiteerd “tussenmodel” was. Op basis van de oude kasten, 36mm, in een stalen variant én een nog beperkter limited binnen die limited, met vergulde kast.

Ik ben gaan zoeken en heb deze uiteindelijk kunnen vinden.

Volgens mijn dochter was het jaren gleden gewoon het leukste “stadjes-horloge”. Ze is inmiddels bijna afgestudeerd en op zoek naar een dames-variant van een “stadjes-horloge”, om het even welk merk, maar dat terzijde.

In ieder geval, ik draag het horloge niet zo heel vaak, maar is wel mijn all-time favoriet.

Geen idee waarom, maar ik denk dat deze als ik over een jaar of vijftig 100 wordt, de laatste der Mohikanen van de collectie zal zijn. :wink:

22 likes

Kan voor mij alleen maar deze zijn.

Mijn eerste Ebel horloge draag hem nog steeds regelmatig met veel plezier, zou 100% de laatste zijn die gaat

10 likes

Jahaaa, dat klopt helemaal.
En wat een mooi horloge vond ik dat. De stalen uitvoering, geblauwde wijzers, lichte wijzerplaat.
Maar te groot voor mij, echt te groot.
En zoiets wilde ik in die tijd niet ‘zien’, maar hij bleef in de kist omdat ie me niet goed zat.
Daarna via forum verkocht en daarom in Limburg terecht gekomen.
Diegene heeft hem weer verkocht aan Harry alias Klokkengek. Hij heeft hem in z’n winkeltje gehad, maar weet niet of die ooit verkocht is.

Leuk stukkie van jou Jaco, ik ga ook eens nadenken, …
I’ll be back :facepunch::relieved::+1:

3 likes

Oef, dat is erg lastig kiezen uit mijn kleine collectie. Ik kan wel de minst favoriete aanwijzen :sweat_smile:

Maar daar gaat het niet om. Als ik kijk naar de andere horloges dan krijgt de BB58 toch wel de meeste draagtijd. Daarnaast is dat blauwe ook lekker fris en sportief.

10 likes

16600 voor mij…

16 likes

De SBGX265 met de wijzerplaat die wat lila achtig is. Prachtig.

1 like

Dat is al een tijdje deze.

26 likes

Aan de rechterpols dan nog! Mein Gott.

Dat gezegd zijnde, knappe uitvoering met die bezel. :ok_hand:t2:

2 likes

Ik ben ambifaptrous en het gewend om horloges om beide polsen te dragen. Ik zou voor rechts ook wel zo’n Sprite GMT willen.

1 like

:100:

1 like

:100:

1 like

8 likes