Show je AR coating en dikke flecto ✨️

Ik twijfel tussen 42 en 39mm,daarom nog geen online aankoop
Bij Altherr staat deze voor een leuke prijs.

1 like

Ja keurige prijs. Is dit ook inclusief een extra band?

Nee helaas,die aanbieding hebben ze zo nu en dan wel,leer of rubber.
Ik kan er natuurlijk 1 passen bij de juwelier maar dat stuit mij tegen de borst,dan ga ik ‘m daar ook kopen.
Maar gezien het prijsverschil blijft het “hangen”zo

4 likes

Weet iemand ook of je “aftermarket” je saffierglas nog kunt laten coaten (zowel onder als boven)? Heeft iemand ervaring of een adresje?

5 likes

Geen idee, een ander glaasje incl AR coating lijkt me de goedkoopste oplossing

Gewoonlijk kies je voor een saffierglas inclusief de gewenste coating. Ik ken geen adressen welke achteraf coaten.

1 like

5 likes

Blijft toch zo’n topper van een beater pfff alleen die maat he .denk echt te groot voor mijn pols .

2 likes

5 likes

2 likes

Ik speel nog steeds met het idee om mijn Seiko paid turtle van een glaasje met AR te voorzien, puur om de mooie wijzerplaat nog beter tot zijn rechtste laten komen. Iemand dat gedaan toevallig?

Heb geen problemen met hardlex, vorm standaard hardlex is ook prima en hoef de AR coating ook niet te zien maar als de wijzerplaat beter tot zijn recht komt dan zou dat wel tof zijn.

2 likes

Hier ook geen idee maar de voorwaarde om een coating er goed op te laten blijven zitten is dat de ondergrond absoluut schoon is en geen enkel kras/swirl heeft. Bijna ondoenlijk lijkt me.

Kan idd me voorstellen dat een nieuwe al gauw voordeliger is zoals @Zirx zegt.

1 like

Voor zover ik weet zijn er voor Seiko sowieso andere glaasjes te krijgen. Die worden redelijk veel gemod.

Seiko mod alvader @HanDavinci kan je hier meer over vertellen

Hoe kom je aan zo iets? Ik neem aan dat er niet voor alle fabrikanten/merken aftermarket saffier te koop is met een onder+boven coating?

Volgens mij is er ook nog best wat kwaliteit verschil qua “durability” vd coating (hier en daar gelezen), kan iemand dit bevestigen dan wel ontkrachten?

Helaas bied niet elk horlogemerk deze mogelijkheden.

Toch bedankt.

1 like

Het klopt inderdaad dat de hardheid/kwaliteit van de coating uiteenlopend is. Dat onderscheid de merken natuurlijk ook van elkaar.

2 likes

Mooi glaasje he!! AR doet z’n werk

4 likes

Top ding zeg :ok_hand:t3::star_struck:

1 like