Show je AR coating en dikke flecto ✨️

Ik heb zelf niet gezocht, maar ik denk dat je dat wel ergens moet kunnen vinden.
Doorgaans is het een diameter en dikte van het glas, en verder is er niks custom of merkgebonden aan.

Edit: Een korte poging op Google geeft al 3 opties:

En verder AliExpress en Ebay, waarbij voldoende aanbieders zitten die saffiertjes met AR coating verkopen.

Evt Monsterwatches in NL eens contacteren?

https://www.monsterwatches.nl/product-categorie/parts/saffier/

Boven en onder kan, maar de kans dat je de coating beschadigd aan de buitenzijde is aanwezig. Daarom kiezen veel merken ervoor om de coating enkel aan de onderzijde te plaatsen.

1 like

6 likes

Bedankt voor de suggesties. Ik was bij google’n ook crystaltimes en wat ali results tegen gekomen, maar ik dacht dat er wat meer bij kwam kijken dan diameter/dikte :slight_smile:
Toch lijkt mij een ali coated saffier kwalitatief niet echt duurzaam, misschien is het ongegrond, ik ga mij er wel eens in verdiepen.

Dit is de reden waarom mijn Marathon gsar niet ontspiegeld is, het is een tool watch en zij vinden een kwetsbare coating niet passend (het gaat er toch alleen maar af).

Ik vind het effect van een dubbelzijdige coating overigens wel erg mooi, de dial is te zien zonder een melkachtige laag (vooral bij een zwarte wijzerplaat). Ook is het wel apart dat sommige merken er juist wel kiezen voor dubbelzijdige AR ondanks de aard van het horloge (breitling, sinn, damasko en fortis bvb).

1 like

:face_with_hand_over_mouth::joy:

1 like

1 like

Je zou het hieronder kunnen vragen. Een aantal jaren geleden goede ervaring mee gehad:

3 likes

Even dit topic wakker maken … :wink:

6 likes

6 likes

8 likes

5 likes

5 likes

2 likes

En weer wat leven in de brouwerij!

2 likes

2 likes

Naast AR coating mag een lekkere flecto ook uiteraard!

3 likes

1 like