Show je Brunmontagne

Top combinatie! Leuk je ook even gesproken te hebben :grin:.

1 like

Hij is binnen! Eerste indruk volgt nog later (vanavond / morgen). Eerst naar de appie :smiley:

7 likes

Rubberen band staat er echt goed op👌

2 likes

Dat is mooi vlot! Enuh… Zo te zien past hij meer dan prima om de pols :wink:. Veel plezier er mee!

1 like

Goedemorgen allemaal,

Net mijn koffie op. Genoeg caffeine om mijn eerste indruk te schrijven. Ik heb de gehele thread niet gelezen en ik denk dat dat een voordeel is. Ik ga er blanco in zogezegd. Ik zal mijn ongezouten mening geven de komende dagen. Ik denk dat Pascal dat het meeste zal waarderen.

Pakket kwam dus gister (heel goed verpakt) binnen (waar nog voor dank @HorlogeOpa). Natuurlijk als een klein kind zo blij gelijk geopend. Kaartje gelezen met de gedachte achter Brunmontagne. Dat vond ik leuk. Want bij horloges draait het ook om emotie, het verhaal erachter etc.

Horloge uit doos gehaald en ik moet zeggen dat ik gelijk een klik voelde. Erg belangrijk. Niet dezelfde klik als dat ik had bij mijn Seiko horloges. Maar goed ik ben een biased Seiko fanboy dus dat is logisch.

Na wat gesteggel met de band (nog nooit een rubberen band / vlindersluiting gehad) had ik de horloge om. Gelijk foto’s maken voor het forum. En het volgende viel me gelijk op:

  1. Kroon heeft ook “2 gaten met blauw”. Nice.
  2. Uurwerk heeft ook een datumring die onbruikbaar is (klopt dat?). Waarbij ik gelijk dacht; als je geen horlogefan bent denk je hmmmm waarom heb ik twee standen met mijn kroon.
  3. Stalen band die meegeleverd was , was best zwaar. Dus toen ik het horloge oppakte verwachtte ik dat ook op een of andere manier. Horloge is licht.
  4. Maakt geluid bij bewegen pols.
  5. Dial is zeer zeer clean en mooi afgewerkt. Ik vind de “batons” of hoe je het ook noemt heel mooi. Merknaam ook niet overdreven groot, wat je wel eens ziet bij andere horloges.
  6. De brushed case en de bling bling ring vind ik een hele mooie combo. Ik zou het ook zo houden.
  7. Pascal je had gelijk. 42mm, maar zo ziet het er niet uit. Draagt totaal niet groot.

Op de weg terug van de appie viel me opeens op dat het een sunburst dial is. Nooit eerder een sunburst dial gehad. De sunburst is heel subtiel en niet “in je face”. Wat ik erg kan waarderen. Geeft net dat extraatje.

Vandaag op de rubberen band. Morgen op staal :).

8 likes

Wauw dat is al een mooi uitgebreid stuk geworden zeg! Mooi om zo’n positieve eerste indruk te lezen! Een kop koffie doet wonderen zie ik wel :wink:.

Ook blij te lezen dat je de sunburst en de merknaam mooi subtiel vindt wel verwerkt. Het doel was het horloge minimalistisch te houden maar toch op te laten vallen. Ik lees: missie geslaagd :innocent:.

Qua datum heb je een goed punt! Dat is eigenlijk gedaan met oog op de toekomst. De vraag naar een variant met datum wordt steeds groter dus daar kan ik nu mooi op in spelen zeg maar. Het geeft idd wel een extra stand maar uiteindelijk is dat niet storend gebleken.

Haha ik ben ondertussen natuurlijk ervaringsdeskundige voor wat betreft punt 7. Mooi dat je dit nu ook zelf hebt kunnen ervaren!

Heel veel plezier met je tijdelijke aanwinst. Normaliter plaatst men dit veelal in het andere topic maar voor de afwisseling is het hier ook wel eens leuk :grin:. Voor de mensen die geen idee hebben welk topic ik bedoel:

1 like

Leuk ! Veel plezier ermee :+1:

1 like

Burning rubber today :muscle:

4 likes

Woensdagmorgen, kwart over negen en net de badkamer uit. Er werd gebeld en supervroeg stond PostNL voor de deur.
Twee bestelde Brunmontanges. Nog in de folie, maar toch maar even een foto. Pascal, wederom bedankt. Ik ben er blij mee. Kan nu kiezen welke Brunmontagne ik op iedere dag van de week kan gaan dragen. Hahaha.

6 likes

Hahaha jij kunt inderdaad nu letterlijk elke dag een andere dragen @RichardvanM! Top Representor ben je! :handshake:

Leuk ook dat je er wederom blij mee bent Richard! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten :grin::partying_face:

@HorlogeOpa gave foto zeg!

1 like


Lekker toeren vandaag.:blush:

4 likes

Even lekker shinen in het zonnetje met de nieuwe Representor!

9 likes

The Dutch Hulk :+1::joy:

4 likes

We gaan weer voor goud vandaag :grin:

8 likes

Lekker shinen met dit mooie weer!
Mooie foto trouwens! :ok_hand::sun_with_face:

1 like

Goedemorgen :coffee:

7 likes

Goedemorgen Sjaak :sun_with_face:, goed weekend.

2 likes

Jij ook een goed weekend!

1 like

En nog maar een Brunmontage op leder. Net uit de stickers.

6 likes

Hoop goud vandaag :+1::sweat_smile:

3 likes