Show je Brunmontagne

Collab zal het niet worden, dat zou betekenen dat ik ga samenwerken met een merk dat mijn design feitelijk gekopieerd heeft. Dat is nogal bijzonder natuurlijk. Maar we zitten nog midden in de mogelijke afhandeling en ik heb er vertrouwen in dat we daar uit gaan komen. Meer kan ik er niet over zeggen nu :wink: .

3 likes

Blijft toch gaaf, zo’n skeleton! :grin::innocent:

7 likes

Met al het rood op de beurzen de afgelopen dagen, tijd voor groen :grin:

8 likes

Oeehh die is mooi. Malachiet?

1 like

Dankjewel! Jazeker, goed gezien! :slight_smile:
Vind hem zelf nog steeds erg geslaagd.

Overigens vind ik het wel weer leuk om jullie eens te betrekken bij mijn vele lopende projecten…

De Connector is op korte termijn klaar voor de eerste uitlevering (mega veel zin in, ook om zelf de titanium band voor het eerst te gaan zien)… Kortom dat loopt lekker! De onderdelen voor de skeletons worden nu gemaakt (de eerste stuks waren binnen een dag allemaal weg, dus daar moest ik als een malle mee aan de slag) dus ook dat loopt goed. De rotors voor de Sellita zijn ook bijna klaar en dus had ik al een tijdje weer wat creatiefs om wat nieuws te gaan doen, iets waar ik zelf al heel lang mee bezig ben…

Maar dat moet niet zo maar iets worden… Met de Connector in aantocht en de wens om ook meer premium te gaan met mijn merk vond ik het tijd voor een dresser! Het design voor de kast is al een tijd klaar, de overeenstemming waar ze gemaakt gaan worden ook, het is er alleen nog niet van gekomen.
Overigens betekent dit niet dat ik, net als vaak gebeurt, de stap alleen maar naar dat segment wil maken… Ik wil met de Representor ook blijven waar ik op dit moment zit, met in de toekomst een Swiss variant als toevoeging daar van. Dat betekent dan een mooie range aan horloges en bijkomende prijzen. Ik ben zelfs in gesprek om de Connector uit goud te laten maken! Die gaat qua prijs natuurlijk wel heul anders worden, maar hoe gaaf is dat?! Voor het idee, even een snelle Photoshop:

Goed, de dresser. Best lastig om daar iets unieks in te bedenken heb ik gemerkt. Maar toch vind ik het belangrijk om wel een typisch Brunmontagne element terug te laten komen. Kortom, we gaan lekker voor een dresser met verwisselbare bezels! Modulair, ingetogen en wie weet wel lekker over de top voor een gekke avond. Het design van de kast hou ik nog even voor mijzelf voor nu, wel kan ik melden dat het een horloge wordt waarbij de productie in NL en Zwitserland plaatsvindt, met assemblage hier in het Noorden.

Maar goed, wat wil ik dan alvast delen… Het idee voor de dials! En ook daar kwam weer een nieuw spontaan idee naar voren… Zoals meestal heb je te maken met minimale afnames, en 100 dials in 1x vond ik nogal overdreven voor een prototype. Dus heb ik gekozen om 50 stuks te laten maken voor de geplande SW216 die er in mag komen én 50 stuks voor een SW200! En laat die laatste straks nou net in de Connector zitten… :smiley: Net als hier boven heb ik hier ook Photoshop er even bij gepakt (en ja, de naam staat al op de dial haha, dat heb ik er later toch afgehaald, plus de SW200 heeft natuurlijk geen subdial)…

Ik wil een ingetogen maar chique dial, met een “kenmerkende” 12 op de 12. Dit heb ik tot op heden immers altijd zo gehad. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden. Daarnaast ben ik weer gegaan voor Dutch Design, immers komt niet alles uit Nederland. Ook vind ik het erg mooi om de wijzers bij de dresser door te laten lopen zonder onderbreking, ik ben ook benieuwd wat jullie daar van vinden.

En, zoals ik door de jaren heen al heb geleerd, ik snap dat niet iedereen het direct mooi zal vinden :wink: . Al mag ik zeggen dat ik tot op heden positieve reacties heb gehad!

11 likes

Misschien wel de mooiste manier om een groene Dial uit te voeren! Zeer geslaagd inderdaad

1 like

SW261-1 ook een optie? Ik vind de fume wel heel mooi!

1 like

Ja dat ben ik helemaal met je eens, al heb ik nog wel wat andere ideeën, bijvoorbeeld Jade!
Ik moet deze ook al een tijd uitbrengen, want er is veel vraag naar. Maarja ik kan ook niet alles tegelijk doen haha…

1 like

Bedankt! De SW261 is qua afmetingen uiteraard anders plus het is een automaat. Ik wil toch echt graag voor een handwinder gaan.

1 like

Ook heel vet! Iets meer Dressy, wie weet voor de Dressy connector :wink::smirk:

1 like

Of wordt dat weer een heel nieuw horloge?

1 like

Haha de dresser krijgt de naam Ambassador! Maar wie weet is dat zo mooi dat het er ook voor beide mag komen haha. Ondanks dat de Connector elegant is, is het toch echt meer een unique piece dan een ingetogen dresser :slight_smile: .

Ja dus :wink:. De ontwikkeling van de Connector duurt ook al anderhalf jaar nu, dus het is wel tijd om daar ook alvast mee te beginnen haha.

3 likes

Handwinder dan all the way

Ben heel benieuwd waar je mee komt.
Moet wel gezegd hebben…ik hou niet van de typeface van de 12, de rest vind ik klassiek en mooi

1 like

Mooi!

Het gaat snel ineens. Leuk om al die ontwikkeling te zien.

1 like

Exact! :slight_smile:

Altijd goed! Wat zou jij mooi vinden? Wie weet overtuig je me nog haha! Ik ben bewust voor een echt klassieke 12 gegaan, in tegenstelling tot de moderne 12 die ik normaliter heb.

1 like

Thanks man! Haha dat gevoel heb ik ook wel, er gebeurt ook echt een boel achter de schermen op het moment. Ik merk aan alles dat Brunmontagne de volgende stappen aan het zetten is. Ook qua lokale assemblage en samenwerking met meerdere fabrikanten/uurwerk leveranciers.

1 like

Dat ronde is mooi maar hij mag wel wat meer line boldness hebben van mij. :wink:

Past beter bij je merk denk ik

1 like

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, heb je een voorbeeld?
Overigens wordt de 12 opgelegd, het logo en Dutch Design worden geprint :slight_smile: .

1 like

Ik zou net iets dikkere cijfers mooier vinden

In zo weinig woorden als ik kan…

Voorbeeld heb ik niet

1 like