Goed voorbeeld doet volgen, ik heb hem er ook bij gepakt
Wat voor band heb jij daar op?
Suede cognac. Was de eerste band die ik tegen kwam deze morgen maar vind hem tof zo
Staat er goed op👌
Bedankt.
Ik heb een ideetje mensen… Tijdje geleden heb ik het er al eens met @GiveMeYourDough over gehad, maar he begint toch te kriebelen… Het lijkt me namelijk leuk om een horloge beschikbaar te stellen welke als het ware kan worden “doorgegeven” aan elkaar. Nou heb ik het genoegen dat er al veel Representors in dit topic zijn, maar misschien wel leuk voor mensen die de Representor nog niet in het echt hebben gezien. Het idee is dat jullie hem dan simpelweg na elkaar doorsturen na een x periode. Nou heb ik daar 2 vragen over.
- Welke variant van de Representor achten jullie hier het best passend voor?
- Hebben jullie al ervaring met iets vergelijkbaars? Zijn er bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik hoor jullie graag!
Is het een idee hier iets aan toe te voegen? Een paar regels?
- Maximaal 6 dagen houden, 7e dag op de post.
- Minimaal 1x dragen naar werk of tijdens regelmatige bezigheid (vul in naar fatsoen)
- Minimaal 1x dragen bij uitoefening hobby.
Elke dag 1 foto maken. Bij verzenden naar de volgende de fotos posten. Ook om te laten zien in welke staat het horloge richting volgende vertrekt…
Leuk idee:
Is ook met onderstaande doos/merk gebeurt: Was een “schriftje” bij waarin je je ervaringen in kon noteren.
Heb deze doos toen bij de een opgehaald en later naar de volgende gebracht.
Dat zijn wel echt goede ideeën inderdaad! Dat schriftje vervang ik graag voor online, in de zin van hier op het forum bijvoorbeeld . Dat op die manier naar elkaar overdragen zie ik zeker wel zitten!
Lijkt mij leuk om aan mee te doen. Zie de plaatjes regelmatig langskomen, en ben nieuwsgierig ( met name naar de groene ) hoe 't staat om mijn eigen pols.
Ik denk ook dat 2 varianten wel leuk zouden zijn. De verschillende kleuren geven toch een heel verschillende uitstraling/look
Toen waren we nog niet zo “on line”
(2012)
Hahaha fair enough! Dan ga ik graag met de tijd mee .
@svenn goed punt… Dan lijkt het me nog leuker om er 2 apart rond te laten gaan bijvoorbeeld… Ben het wel met je eens dat ze compleet anders zijn qua uitstraling, jij kunt het weten . Ga ik even over nadenken!
@PerSecondeWijzer leuk Bob! Tis wel een leuke manier om natuurlijk kennis te maken met de Representor
Er is een Turtle die zo de ronde doet hier, werkt volgens mij prima: https://www.horlogeforum.nl/t/flipper-it-forward-1e-fiffer-seiko-turtle
Top idee! Maar dat wist je al
Ik zou er een apart topic voor openen net als de “Fiffers”.
°Verder een regel mbt de duur van het in bezit hebben.
°De verzender betaald de verzendkosten zodat de ontvanger geen rekeningnummer hoeft te delen. Zo krijg je geen gedoe met betalingen.
°Verder een wachtlijst waar iedereen dmv kopieren en plakken zichzelf kan toevoegen.
De rest gaat op basis van vertrouwen en sociale controle denk ik. Hou er wel rekening mee dat laatst bij een ander horloge dat rond ging er ineens bandjes verdwenen die andere leden hadden toegevoegd. Er zit natuurlijk altijd een risico aan ondanks dat HF een soort van “veilige omgeving” is voor veel leden.
@Royce die had ik inderdaad al eens gezien ja . Werd ik al op gewezen door @GiveMeYourDough.
Goede punten Inderdaad! Ik denk ook dat het handig is om hem met leder en eventueel 1 rubber te laten beginnen. Als mensen dan zelf iets willen bijvoegen dan mag dat uiteraard .
Qua vertrouwen, ja das wel iets waar ik/we simpelweg op zullen moeten vertrouwen. Laten we uit gaan van het goede in de mens .
Zouden jullie het slim vinden om hier een extra topic over te openen? Of juist ij dit topic houden?
Ik zou een apart topic openen: anders loopt het door elkaar en kunnen HF-ers duidelijker (voor jou) aangeven of ze interesse hebben, anders moet je steeds zoeken in deze, inmiddels 1200 posts .