Precies. Dus horloges van duizenden euro’s zijn sowieso niet echt budget horloges te noemen.
Ik barst van de budget horloges waar ik veel plezier van heb…
Budget dresser:
Budget duiker:
Budget sportswatch:
Budget vintage:
Budget chrono:
Voor jou niet, voor anderen wel. Sommige mensen kopen een Tudor Pelagos als goedkope vakantie beater. Daar heb jij toch niks van te vinden? Kennelijk vind jij hem duur en is het voor jou geen budgethorloge.
En er is nog zoiets als inflatie. Ik kocht mijn 5’je nieuw voor 150. Dat is inmiddels verdubbeld voor een gelijk soort huidig model.
Sympathiek topic!
Deze toffe Tutima voor mij. Lekker plat en waterdicht, en met een rubberband of nato goed allround. Ooit had ik een oude, afgeragde Vostok (20+) waar de lume van de wijzers was maar nog wel waterdicht, die was ook top, mooie maat en mooie zwarte plaat.
Voor mij is dat deze:
Niet alleen budget (relatief), maar ook ongelofelijk veel waarde voor je geld. Vind ik dan.
Piet, met alle respect.
Met een hoop fantasie zou je dat ding op de wijzerplaat als de kraag van een overhemd kunnen zien.
Maar om dan maar meteen het horloge als dresser te benoemen?
Dan komt je budget vintage daar een heel stuk dichterbij.
On topic, als ik al mijn budget horloges waar ik plezier aan beleef hier moet laten zien loopt mijn telefoon hartstikke vast.
Ziet er goed uit i.c.m. de lederen band.
Zoals eerder opgemerkt, budget is relatief. Met deze Fransoos blijf ik plezier beleven. Wat helpt is dat 'is sinds de aankoop in 2019 nagenoeg niet in prijs is gestegen. Sterker nog, de sluiting op de stalen band is zelfs verbeterd.
Dat is een echte dresser volgens mij.
Wat een mooie aankoop! Bij onze kringloopwinkels in de buurt liggen alleen maar Kruidvat shitters.
Ooit nieuw voor 360 euro gekocht en echt super veel plezier van gehad. In mijn ogen voor de kleinere portomonee of instap in de hobby het perfecte horloge horloge naast een casio vintage of gshock.
Een horloge van duizenden euro’s kan zeker een budget horloge zijn. Dit is waarvoor de ene heel hard voor moet werken en voor een ander is dat wisselgeld. Het ligt echt aan de portomonee. Er zullen genoeg mensen zijn die bijvoorbeeld een sub als budget horloge hebben.
Stevig. In 10j geleden ooit gekocht voor €200. Ook veel plezier aan beleefd.
Met mijn Squale, die ik gebruik op zee, in reparatie had ik deze voor twee tientje op de kop getikt.
Geen sieraad maar deed prima dienst.
Dat zal en dat mag, mensen mogen kopen en dragen wat ze willen voor welke gelegenheid dan ook (of het gepast is is wat anders).
Het gaat er derhalve ook niet over wat ik vind, maar wat er verwacht mag worden van de definitie van de term “budget”.
En dat doelt niet op een mening of een relatief budget. “Budget …” als in budgetvakantie o.i.d. dan doelt men op het goedkopere segment in de markt. Dat een Tudor of een Zenith niet tot die categorie behoort lijkt mij evident.
Als je dit niet begrijpt ben je of niet zo slim of/en je bent de realiteitszin kwijt.
Er was ook al een dikke hint gegeven door TS met een horloge van een paar tientjes als budgethorloge. Het topic heet niet “laat je goedkoopste horloge zienndat je draagt”.