Ik weet dat er al een topic ‘Show je Bulova’ is, maar met dit topic richt ik me graag louter op de Bulova’s die in Zwitserland zijn gemaakt. Het is namelijk zo dat Bulova eind jaren negentig (voor de tweede keer) een productiefaciliteit heeft opgezet in Zwitserland. Vanaf dat moment bestond er naast een Bulova USA dus ook een Bulova CH.
Naast het produceren van Accutron horloges was een andere opdracht het ontwikkelen van een op de Europese markt gerichte productlijn van quartz horloges. Deze productlijn - door hen ook wel de “Swiss Collection” genoemd - zou in alle opzichten moeten concurreren met de quartz horloges van merken als Longines. De introductie was op 1 januari 2003 en in 2008 is de stekker uit dit project getrokken. Dus uiteindelijk heeft die productlijn maar vijf jaar bestaan.
Zelf heb ik een quartz horloge uit die “Swiss Collection” van het type 63F54 Classic. Andere types ben ik echter nooit tegengekomen op internet, maar ben wel benieuwd waaruit die collectie destijds zoal bestond. Dus ik zou zeggen: show je Bulova quartz horloge waarop onderaan de wijzerplaat “Swiss Made” pronkt.
Dit is het type dat ik heb: