Show je Certina

7 likes

Wauw, echt een prachtig horloge!

Groeten
Rutger

1 like

1hellofAWatch

10 likes

Mooie certina! Heb ik nog naar staan kijken toen ik mijn eerste zwitser kocht maar vond ‘m toen wat te prijzig :blush:

1 like

10 likes

resent opgeknapte Blue Ribbon

8 likes

Kijk , dat zijn de mooikes.
:+1:

1 like

Mijn laatste NA Certina DS Club Quartz
Model uitgebracht in mijn geboorte jaar en maand!

5 likes

ds-1op colareb :sunglasses:

12 likes

ik zag deze op de site. Hier ben wel erg van gecharmeerd. Misschien koop ik em ooit wel :). Goede tip? Ik kende het merk niet.

9 likes

Idd ook mooi. de mijne kocht ik bij bouman.

1 like

Prima merk, ik heb er een aantal gehad en allemaal gewoon goed en netjes afgewerkte horloges. Goede prijs/kwaliteit verhouding m.i.

2 likes

Alleen is de Mido toch mooier tussen deze twee

Certina is onderdeel van Swatch Group. Uitstekende kwaliteit. Verder heeft het merk een mooie historie. Vintage vaak nog interessant geprijsd. Maar ook de hedendaagse modellen zit mooi spul tussen, zoals de DS-1.

Komt trouwens, vind ik, ook heel fraaie duiker reissue aan. DS PH200.

5 likes

Recent aangeschaft omdat ik de enige, naast dochter en vrouw, was die in de familie dit type niet had…

3 likes

Eens! Die is cool!
Enig idee wanneer die uitkomt?

Volgens mij in juli. Werd gepresenteerd op BaselWorld.

1 like

Hé, een Cascadeur zonder ‘tralies’. Zie je niet zo vaak. Niet dat je überhaupt heel erg veel Certina’s ziet.:grin: Zeer exclusief clubje, Certina-dragers!:wink:

1 like

ik heb er nu 3, allemaal met de DS op de seconde wijzer en zonder tralies. Die van mijn vrouw en dochter hebben cijfers, die van mij alleen op de 12-6-9 en ik heb de bewerkte wijzerplaat.
Zeeeeer exclusief clubje id :smile:

1 like

Prima topic, bedankt voor jullie prachtige Certina uploads, ik doe mee en dankzij dit topic nog nooit zo snel door mijn likes heengegaan, dus morgen de andere likes maar uitdelen :stuck_out_tongue:

Nog net geen maand in bezit, uurwerk loopt geweldig goed vanuit de doos.
Loopt na 28 dagen 15 seconden voor en zelfs dit wordt soms zelfs nog gecorrigeerd, want dat loopt al weer een beetje terug de andere kant op, ik hou een lijstje bij namelijk en hieronder zomaar een paar data geprikt waar het horloge weer helemaal gelijk met de computer begon te lopen.
Ik heb het horloge dus na 1 mei nog geen één keer gelijk gezet, beetje moeilijk uitlegggen allemaal, maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel…

Alle standen vanaf 1 mei gezien (dus 1 mei is het horloge 100% gelijk met de computer gezet):
Op 7 mei liep het 1 seconde achter.
Op 10 mei 3 seconde voor.
Op 18 mei 2 seconde achter.

Jammer van de 8 beats naar 6, maar als dit het resultaat is van deze modificatie om een 2824-2 uurwerk accurater te laten lopen, dan zijn ze daar geweldig in geslaagd en waar gaat het nu om bij een uurwerk :wink:

17 likes