Show je Certina

Mooi hoor, van harte!
Dit is mijn ex

7 likes

Mijn Certina DS3 Chrono nummer 260 van de 1888.

En zojuist een nieuwe Certina besteld en wel de Certina DS Ph200 powermatic 80.

5 likes

Net opgehaald bij de altijd uitstekende juwelier Punte in Utrecht. Pracht van een horloge, scoort wat mij betreft ver boven zijn prijsklasse💪🏻

13 likes

Laatst gepast toe ik hrm bij toeval zag liggen bij een juwelier.

Top djngetje! Eens met jouw lezing. Ik was aangenaam verrast over de prijs.

1 like

Ik heb m ook een aantal keer gepast voor de aankoop. Reviews doorgespit, weer passen. Wat mij betreft een bijzonder horloge wat net wat anders is dan andere duikers. Dus nu maar mee naar huis genomen :wink:

2 likes

DS First chrono titanium, blijvertje!!!

2 likes

Zojuist binnen mijn nieuwste Certina DS Ph 200

13 likes

Weer eens een écht leuke re-issue

1 like

Heel gaaf! :+1:
Ik vrees dat ik ook overstag ga mocht ik deze gaan passen :grin:

1 like

Vintage Certina, maar helaas niet lopend :sob:

8 likes

6 likes

Vind het een erg leuk horloge, jammer dat die niet wil tikken. Mooi maatje lijkt het :+1:

1 like

Beste forumleden,

Wat een mooie horloges hier!
Mijn Certina heb ik echter nog niet voorbij zien komen :slight_smile:.
Bij dezen de Certina DS-2 Precidrive.

Ietwat ingezoomed:

Degelijke sluiting:

De klassieke caseback:

Het horloge is trouwens een zgn. ‘High Accuracy Quartz’ en zou door het gebruik van het ETA Precidrive uurwerk een maximale afwijking hebben van ±10 seconden per jaar.
Voor meer informatie over het uurwerk:
https://www.eta.ch/en/our-products/quartz-movements/trendline/eta-trendline-f06411-phase-out

Overigens heb ik een uitgebreide review van dit horloge gedaan op Watchuseek:
https://forums.watchuseek.com/f9/certina-ds-2-precidrive-review-4756113.html#post46635765

Ook een minpuntje bij dit horloge, de secondewijzer slaat niet exact op de minuten indices. Waar naar mijn ervaring Japanse horloges (Casio, Seiko, Citizen) dit prima voor elkaar hebben is dit bij veel Zwitsere merken een probleem. Iemand een idee hoe dit komt? Ik zit er over na te denken om het horloge voor de tweede keer voor reparatie terug te sturen :stuck_out_tongue: in de hoop dat ze het kunnen fixen (de eerste keer kreeg ik hem verbeterd terug, iets meer op de indices, maar nog steeds niet precies).

Groetjes,

11 likes

Groetjes van zijn grote broer:

7 likes

@Sjoepert ik heb jouw klok in de anniversary uitvoering.
Mooie klok ook, maar die van jou heeft een mooie combinatie van leer en de kleur van wijzerplaat.
Ik zou dat ook willen, maar heb geen idee welke kleur band er past op mijn glimmer :sunglasses:

Suggesties?

4 likes

Zeker Frank, gewoon op staal😁

1 like

Hahaha, ik heb altijd zoveel schakels over…

1 like

Misschien wat bandenmakers op het forum zoals Ko voor advies vragen?
Ik denk dat een zwarte band met rood stiksel prima zou moeten passen :slight_smile:

1 like

Verleiding was gewoon te groot en horloge te mooi
…dus wat doe je dan…je koopt hem!

13 likes

Gefeliciteerd, een pracht horloge om te dragen, ik geniet er elke keer weer van!

1 like