Show je Certina

Ik weet niet meer, of ik hem hier al eens heb laten zien :confused:

10 likes

Ouwetjeā€¦

6 likes

kijk ik graag 3 x naar

2 likes

Ik heb nog een certina DS. Uit de jaren 90. Was toen heel cool. Nu met de grotere diameters en afschuw voor bicolor is hij meer geschikt voor mijn vrouw. Ik heb hem vaak gedragen maar tegenwoordig is hij voor heren echt niet meer in de mode.

3 likes

Of op staalā€¦

Dick

8 likes

Ben wel een echte Certina liefhebber. Begonnen met een DS Classic, welke ergens ligt, daarna een DS Podium en toen de DS-1 50 Ann. Limited Edition.

4 likes

Wordt meteen een heel ander horloge. :ok_hand:

Ja dat klopt. Ik draag hem ook wel eens op een zwarte Shell Cordovan, dan ziet hij er wĆ©Ć©r anders uitā€¦

Dick

6 likes

Heeft iemand enig idee waar ik een stalen band kan kopen voor mij Certina ds Action Chrono?

De rubber schakel band die er nu al op zit begint langzaam wat haarscheurtjes te vertonen. Ik heb nog een nato voor deze klok maar een stalen band lijkt me ook erg mooi.

Een foto van het onderwerp:

1 like

Het is erg stil in dit topic , kom op jongens show your Certina!



Het is gezellig in de koffer , ondertussen ligt er ook een Omega AT bij , ze bijten elkaar gelukkig niet :sweat_smile:

2 likes

En hoe bevalt ie?

mooi hoor die blauwe, hoe is de kleur in het echt? heb ze nog niet ergens hier in de buurt zien liggenā€¦

even snel gejat van het internetā€¦ vandaag eventjes wat andersā€¦

2 likes

Het blauw is vooral in daglicht echt geweldig! , sunburst effect gaat niet vervelen.
Ook de kwaliteit van de band is super in deze prijsklasse, hij draagt heerlijk , de snel verstelling werkt perfect.

1 like

Overweeg je een blauwe te kopen? ā€¦ :sunglasses:

Bevalt uitstekend! Verveelt nooit als ik 'm om heb. Enige probleempje is dat het qua kleur wat moeilijk combineert met iets anders dan groen. Maar goed, dat wist ik al toen ik 'm kocht.

Enige echte minnetje is dat de band (schakels) blijft piepen. Heb wel het idee dat het minder wordt naarmate de draagtijd oploopt maar denk toch dat ik deze eens met keramische spray o.i.d. ga inspuiten.

Grt. Marco

Toch erg vreemd dat piepen , mijn band is heel soepel.
Een spray zou niet mijn advies zijn , eerder een dikker vet gebruiken , hiervoor zal je dus de schakels uitelkaar moeten halen.
Echt ervaring hiermee heb ik nog niet , maar een spray zal tijdelijk helpen denk ik , goed vet zal blijvend helpen.

Ik heb het horloge nieuw gekocht ca. half jaar geleden dus als ik me er aan blijf ergeren ga ik die band niet zelf uit elkaar halen maar mag de leverende AD (Aalbers/Velp) het gaan oplossen denk ik zoā€¦

Grt. Marco

1 like

En gelijk heb je , het is toch een redelijk prijzig horloge waarbij een soepele band verwacht mag worden.
Succes , ik ben benieuwd naar het resultaat , een piepende band zou ik ook knettergek van worden

6 likes