Show je Chrono24-lijst!

Leuk idee @Cihanski
Mijn lijstje veranderd inderdaad ook veel en vaak. Vaak komt de inspiratie van HF :grin:

5 likes

Beproefd concept. :wink:
Heb op mijn telefoon een mapje met potentieel interessante horloges. Vaak op basis van reële foto’s. Het komt toch vaak voor dat iets dat in eerste instantie leuk lijkt dat na een aantal weken veel minder of helemaal niet meer is.
De foto’s die blijven leiden vaak tot een aankoop. Dat kan soms best een tijdje duren maar heeft tot op heden nog niet verkeerd uitgepakt.

5 likes

Iets minder eenkennig iig.

2 likes

Gefocust :nerd_face:

1 like

4 likes

De voorkeur is duidelijk. Als iemand een mooie te koop weet…

1 like

Weten wat je wilt. :innocent:

niet dromen maar doen😂

3 likes

Beste leden, ik heb een vraag over een potentiele aanschaf via Chrono24, ik weet niet zeker of dit in het goede topic is, zo niet excuses en dan hoor ik graag waar ik mijn vraag wel kan stellen.

Ik ben al erg lang op zoek naar een IWC portuguese en er kwam er onlangs 1 te koop van een particuliere verkoper uit Nederland. Naar wat heen en weer gepraat zijn we tot een overeenkomst gekomen en doen we de betaling via Chrono24 en hebben we afgesproken de overdracht in een restaurant/openbare plek te doen (we wonen redelijk bij elkaar in de buurt).

Nu begin ik mij toch opeens zorgen te maken of dit geen scam is. Er staat wel dat de persoon geverificeerd is, maar ik heb geen volledige naam en woonadres etc. De verkoper is ook voor het eerst op Chrono24 dus ook geen andere reviews oid.

Hebben jullie wellicht tips of ik bijv iets kan vragen waardoor ik iets meer zekerheid heb dat ik echt met de persoon praat die een horloge wil verkopen. Chrono24 heeft wel een escrow service die de betaling 7 dagen vasthoudt, dus dat geeft al enige verzekering, maar voor mij is dit nieuw en ik hoop dat jullie goede adviezen hierover hebben. Alvast bedankt! En als het allemaal goed gaat zal ik uiteraard mijn nieuwe aanwinst laten zien!

shame

10 likes

Dat nijgt naar een verslaving

2 likes

Heb ik al professionele hulp nodig denk je?

3 likes

Zeker. Je triggert mij alleen mn Zenith chronomaster binnenkort weer uit de kluis te halen.

1 like

Komt er toch nog iets goeds van.

Gewoon betalen. Afspreken. Als alles ok, dan zul je de betaling moeten vrijgeven. (tenminste dat zou ik als verkoper willen)
Wel aardig van de verkoper dat hij die moeite wil doen. Hij weet met jou natuurlijk ook niet wat hij kan verwachten. (ik bedoel, jij bent voor hem ook een onbekende met mogelijk foute intenties)

Ja, een grijze dealer ofzo

1 like

:joy: heerlijk Koen.

1 like

Nee hoor :blush:

image

2 likes

Ik dus ook, vrees ik

5 likes

Bij mij valt het nog mee :slight_smile:

4 likes

5 likes