Show je Facet glas 💎

Ah geen goeie foto en is ook best moeilijk te zien :stuck_out_tongue_winking_eye:. Maar dit waren zo’n 40 kasten met facetglas - vierkant, rechthoek en zandloper vorm facetten die (vermoed ik) bij het naderend faillissement van Enicar eventjes snel onklaar zijn gemaakt, zodat er achteraf geen van kunnen worden uitgegeven.
Er zijn er twee bij die ‘bijna’ goed zijn, de rest was in grote en kleine scherven :worried:

1 like

Zonde! :scream: daar hadden ze heel wat fans blij mee kunnen maken als reserve onderdelen voor onderhoud. :frowning:
Zoiets doet pijn om te zien :see_no_evil:

1 like

Ook zonde is dat toen (vrijwel) alle uurwerken verkocht werden - en de laatste jaren met nog resterende kasten en dials soms weer NOS oude modellen worden gefrutst met donor materiaal… Enicar vintage met facet glazen heb ik tot nu vrij weinig gezien :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

nog meer Grand Seiko geweld

5 likes

Chique kleurtje wijzerplaat :+1: dat 3-vlaks geslepen glas maakt het toch een beetje speels :slight_smile:

Die case vind ik trouwens ook top. Is visueel het grote broertje van m’n type II. (Zelfde vorm, iets bredere schouders)

8 likes

Ik heb me eerlijk gezegd nooit zo verdiept in vintage GS, en wist niet dat daar ook modellen met gefacetteerde glaasjes bij zaten.
Leuk om te zien!

2 likes

Yes sir.
Beetje oude foto’s, maar wel leuk.
Grand Seiko 6146-8050, 6146-8010 (de eerste GS met gefactteerd glas) en 6156-8010.

11 likes

Oh la la! Dat is een lekker triootje zeg! :heart_eyes:
Vooral die 6156-8010 rechts op de eerste foto… :heart:

edit:

ik zie nu pas dat @amusicar deze een stukje omhoog ook liet zien! Pretty!

2 likes

Ja, de 6156-8010 is een topper hoor! Maar de 6146-8010 ‘Arabesque’ blijft toch mijn favoriet. Overigens zijn beide cases van gehard staal (HSS).

9 likes

Denk dat ik weet wat er vandaag om de pols gaat :heart_eyes:

2 likes

Just do it!

2 likes

Seiko 6106-8749 - met een nieuw glaasje (zat extra geleverd bij de aankoop).

Is schijnbaar van een Brad Kraft geweest:)

9 likes

Mooie plaat zeg! :star_struck: :ok_hand:

Zo’n extra glaasje erbij geleverd krijgen is dan wel een welkome bonus.

Zag dit weekend voor het eerst een ‘complete’ Enicar mét facetglas…niet echt gaaf qua glasrand maar wel met strakblauwe dial - perfect voor facetglas - en zonder de mij zo vertrouwde hamer-littekens. Helaas ook bijna 400 euro :thinking:

1 like

Als die hier wat op lijkt zeg ik YES! :heart_eyes:

Wat een mooie grote datum heeft deze eigenlijk ook.

Found it :slight_smile:

Edit:

Dit kom ik net tegen… Ik was droevig toen het kwartje viel…

…Smartwatches… :frowning:

1 like

9 likes

Tijd terug een glas besteld en bleek een ander glas te zijn dan ik besteld had. Nu in bezit gekomen van dit horloge, en wat een toeval het glas is het glas voor dit model. Dus nu met een NOS glas:

10 likes

Oef! :drooling_face: :heart_eyes:
Dat is wel echt een hele sexy plaat met een prachtig stukje glas er overheen! :ok_hand:

Alleen de case vind ik maar niks :sweat_smile:

1 like

Erg gaaf zeg. Heb je nog een foto van de wijzerplaat? Tof dat je nu een nos glas hebt!

2 likes